Wederom geen doelpunten bij Wilsum tegen MSC

7943AZ
MEPPEL
tel. 0522-253810

De wedstrijd tussen MSC en Wilsum is zaterdag, net als de eerdere competitiewedstrijd, in 0-0 geëindigd. Beide ploegen kregen kansen om tot scoren te komen, maar MSC liet in de eerste helft 2 grote kansen liggen. In de tweede helft was de beste kans voor Wilsum, maar een inzet van Bart Schoonhoven werd gekeerd door de goalie van de thuisploeg. Zo bleef de brilstand op het bord staan.
Na 2 weken zonder competitievoetbal hervatte Wilsum de competitie in Meppel tegen MSC. Vanwege de wintersport ontbraken Alwin vd Wetering en Dennis Zwanepol. Verder kende Robin Riezebos, Job Kragt en Jurre Heldoorn ontbraken wegens blessures, maar zetten goede stappen! Derhalve koos trainer Akse voor de volgende opstelling: Teko Malanda, Patrick Plette, Marijn Mijnheer, Noël Hofstede, René Dorgelo - Patrick Bastiaan, Rienk vd Wetering (c), Joram Riezebos - Gert Jan Sollie, Bart Schoonhoven, Daniël Niemeijer. Op de bank namen Jesse Riezebos, Melvin Hofstede, Danny Beks, Sander Riezebos, Tomas van der Weerd en Jelmer Sollie plaats.
Net als in de heenwedstrijd wilde Wilsum het veld compact houden om zo de ploeg uit Meppel het onmogelijk te maken om het gevreesde combinatievoetbal te spelen. Hier had Wilsum in de openingsfase wat moeite mee. De thuisploeg startte fanatiek, zocht met regelmaat de buitenspelers, maar tot grote kansen leidde dit niet in het eerste kwartier. Vlak hierna kreeg MSC wel een goede kans op de openingstreffer. Een voorzet vanaf rechts werd gemist door doelman Malanda, maar de kopbal miste ook het doel en hobbelde net naast. Even later kreeg MSC nog een goede kans op de openingstreffer, maar na een voorzet vanaf links werd de bal nu over het doel gekopt. Het laatste kwartier voor rust was Wilsum de betere ploeg en hadden de oranjehemden een strafschop moeten hebben. Na een corner belandde de bal op een uitgestrekte arm van een verdediger van MSC, maar de dienstdoende arbiter kon dit niet waarnemen en kende zo geen strafschop toe. Even later werd Wilsum wederom gevaarlijk, maar na een sterke actie van Gert Jan Sollie kon Daniël Niemeijer de voorzet van Sollie net niet tot doelpunt promoveren. Zo gingen beide ploegen met een 0-0 stand de kleedkamer in.
Ook aan het begin van de tweede helft startte MSC fanatiek. Maar de thuisploeg was te onzorgvuldig aan de bal en Wilsum verdedigde prima. Omdat het voetballend niet wilde lukken, koos MSC steeds vaker voor de lange bal op de lange spits van de thuisploeg, maar het centrale duo van Wilsum; Noël Hofstede en Marijn Mijnheer, gaven geen krimp. Na een uur spelen wisselde Wilsum voor het eerst; Tomas van der Weerd kwam in de ploeg voor Gert Jan Sollie. Er lag veel ruimte achter de defensie van MSC en met de razendsnelle Van der Weerd hoopte Wilsum hiervan te profiteren. MSC had het meeste balbezit, ook in de tweede helft, maar de grootste kans was voor Wilsum. Na een voorzet van Rienk vd Wetering kon Bart Schoonhoven de bal controleren, draaide hij weg bij zijn tegenstander, maar van dichtbij stuitte hij op de doelman. In het laatste kwartier ging MSC nog opportunistischer spelen, maar tot grote kansen leidde dit wederom niet. Marijn Mijnheer moest zich, zo'n 10 minuten voor tijd, nog laten vervangen door Jelmer Sollie. In blessuretijd kon de spits van MSC nog uithalen op de rand van het strafschopgebied, maar Teko Malanda kon eenvoudig redding brengen. Even later floot de arbiter voor de laatste keer en eindigde het duel zoals het begon: 0-0.
Volgende week staat de IJsselderby op het programma; Wilsum - Zalk. Beide ploegen doen nog volop mee in de strijd om de bovenste 6 plekken en dus mag dit een belangrijke wedstrijd genoemd worden. Eerder dit seizoen gaf Wilsum een 0-2 voorsprong weg en eindigde het duel in 2-2. Deze keer neemt Wilsum alleen genoegen met 3 punten. Tot dan!