Wilsum maakt het Olympia ’28 knap lastig

Olympia'28 1

Mannen, 1, Groep 2 25

9 september 2017 14:30

WILSUM – In een poule met louter derdeklassers heeft Wilsum zaterdag wederom een goede indruk achtergelaten. Na de goede beurt tegen Unicum afgelopen dinsdagavond, verloor het met 1-3 van Olympia ’28. De oranjehemden bezorgden Olympia een lastige middag.

Wilsum-trainer Maikel Hondebrink liet Wilsum compact spelen. Olympia wist hier alleen in het eerste kwartier wel raad mee. Toen waren de Hasselters heer en meester en creëerde de ploeg van trainer Jarrisch Keizer vier goede kansen. Al in de 2e minuut keek Wilsum tegen een achterstand aan. Patrick Reuvekamp scoorde met een afstandsschot. Gaandeweg de wedstrijd vorderde kreeg Wilsum meer grip.

Na rust kreeg Wilsum aanvankelijk zelfs goede kansen op de 2-1. Vlak na rust had Bas de Raad Wilsum langszij gebracht. Nadat de wedstrijd stil kwam te liggen vanwege onweer, deelde Olympia een dreun uit aan Wilsum door de 1-2 aan te tekenen via Wesley Pestman. Deze treffer kwam hard aan bij Wilsum en bleek de definitieve nekslag voor de thuisploeg. Helemaal toen Mark Holtland met rood kon vertrekken, na een overtreding op Admiraal. In blessuretijd bepaalde Willard Visscher, die goed werd bediend door Bonhof, de eindstand op 1-3.

Wilsum-trainer Hondebrink keek ondanks de nederlaag tevreden terug. “We laten eindelijk zien wat we echt willen. Van achteruit voetballen. Dat doet me goed.”