Teleurstellend Wilsum verliest bij VSW

VSW 1

25 oktober 2014 14:30

Ghasemlou, G.

Na de goede overwinning tegen CSV’28 kon Wilsum deze lijn niet door zetten tegen VSW en verloor het met 2-1 in een zeer matig duel vanaf de kant van Wilsum.

Wilsum startte het duel in Windesheim met de zelfde formatie en veldpositie als tegen CSV. Een 4-3-3- opstelling die de opbouw van VSW zou moeten verhinderen en de blauwhemden zou dwingen om de lange bal te spelen. Dit gebeurde ook echter zorgden deze voor veel gevaar voor het doel van Wilsum doelman Ramon van de Wetering die meer dan hem lief was VSW spitsen kort voor het doel zag opduiken en handen en voeten nodig had de schade te beperken tot maar twee tegen treffers. Al in de 7e minuut was het VSW wat uit een corner op twee meter voor de doellijn kon inkoppen en deze inzet met een goede reflex zag gekeerd door Van de Wetering. Dit gebeurde nog een keer of drie de eerste helft. VSW was scherper dan Wilsum en won meer duels dan het elftal van Jan Stoffer. Verder schuwde VSW het fysieke spel niet als compensatie voor het wellicht minder voetballend vermogen. Wilsum kon hier heel moeilijk mee omgaan of iets tegen over zetten en speelde wellicht haar slechtste wedstrijd van het seizoen tot nu toe.

In de 9e minuut was er en goede mogelijkheid voor Wilsum. Een voorzet vanaf de linkerkant van Gert-Jan Sollie werd naast gekopt door de geheel vrij staande Jurre Heldoorn. Een uitgelezen mogelijkheid om wellicht het duel wat meer naar zich toe te trekken voor Wilsum liet men liggen en hier betaalde het snel de rekening voor. Een corner in de 12e minuut werd weg gewerkt door Wilsum maar ingebracht net buiten de 16-meter door een VSW speler. Onderweg raakte de bal de rug van een Wilsum speler die deze inzet probeerde te blokken waardoor de bal onhoudbaar voor Van de Wetering in de rechterbovenhoek caramboleerde. Een dreun voor Wilsum en extra kracht voor VSW zo leek het na deze treffer. Wilsum kon gedurende het duel moeizaam opbouwen vanuit eigen verdediging en werd gedwongen de lange bal veel te hanteren die veelal eenvoudig te verdedigen waren door de lange verdedigers van VSW. In de 18e minuut werd een voorzet van Henri van de Wetering voor Wilsum net naast gekopt door Sonke de Velde. De zelfde De Velde was attent in de 43e minuut door bij de tweede paal een voorgegeven bal van die zelfde Van de Wetering binnen te glijden, echter was toen de marge al verdubbeld door VSW die in de 28e minuut de 2-0 had weten te scoren na wederom niet kordaat ingrijpen van de Wilsum verdediging op een lange bal waarbij het eenvoudig werd uitgespeeld door spits Justiana vna VSW. Met een 2-1 stand werd de rust bereikt.

De tweede helft was van een bedroevend niveau van beide kanten waarbij het verschil was dat VSW er alles aan deed de 3 punten in Windesheim te houden en het hele arsenaal hiervoor open ging. De man met de meeste meters op de teller deze zaterdag was waarschijnlijk de verzorger van VSW die een halve marathon moet hebben afgelegd. Wilsum daarin tegen ging meer tegen zich zelf voetballen en bracht als team niets de tweede helft die verder ontsierd werd door veel overtredingen en irritaties over en weer. De zeer matig leidende scheidsrechter Ghasemlou verhoogde de irritaties in het veld door warrig en “afwezig” te fluiten deze middag. Geen excuus voor het slechte spel wat beide teams, en vooral Wilsum, op de mat legde maar de beste man leek geen moment controle over het duel te hebben wat het geheel niet ten goede kwam.

Voor Wilsum kreeg John Veenstra in de 70e minuut zijn 2e gele kaard en kon derhalve met rood de douche opzoeken. Deze 2e gele kaart leidde tot een strafschop voor VSW die goed werd gekeerd door Van de Wetering van Wilsum, wellicht de beste man aan Wilsum kant deze middag. Voor VSW waren er ook diverse gele kaarten voor oa overtredingen, het weg trappen van de bal, opmerkingen richting een spelers en leiding en het uit het veld lopen van een VSW speler die 5 minuten later besloot alsnog weer terug te willen keren op het veld....

Bovenstaand geeft wel aan dat het (wederom) een enerverende wedstrijd was tussen VSW en Wilsum, helaas niet door goed voetbal. Wilsum zal bij zich zelf de oplossing moeten zoeken en de komende week op de trainingen de spreekwoordelijke knop moeten gaan omzetten om zaterdag as tegen SEH niet weg gespeeld te worden als de Heerdenaren op bezoek komen op Sportpark De Wijde Blik in Wilsum. Aanvang van deze wedstrijd is om 14.30 en staat onder leiding van scheidsrechter Yildiz.

Opstelling Wilsum: Ramon van de Wetering, Patrick Plette, John Veenstra, Alwin van de Wetering, Erik Barneveld, Gert Jan Sollie (70e Machiel Kanis), Jan van Spijker, Jurre Heldoorn, Jan Bergsma (45e Rene Dorgelo), Sonke de Velde en Henri van de Wetering.