Wilsum laat onderuit tegen Hattem in matig duel

Hattem 1

13 september 2014 14:30

Pekaar, J.

Zaterdag 13 september j.l. stond het eerste competitie treffen tussen Wilsum en Hattem op het programma. Nog nooit hadden beide teams in competitieverband de degens gekruist. Hattem trok aan het langste eind middels een 1-2 overwinning in een verder zeer matige wedstrijd, met name van de kant van Wilsum.

Zonder de geblesseerde aanvoerder Jan van Spijker wilde Wilsum de eerste overwinning in deze competitie thuis bewerkstelligen, thuis tegen Hattem, maar kwam het bedrogen uit na ruim 96 minuten voetbal. Het was zeer matig van zowel Wilsum als Hattem kant deze middag wat de toeschouwers voorgeschoteld kreeg waarbij alle partijen het na afloop eens waren dat de gelukkigste en minst slechte deze middag met de 3 punten aan de haal welke Hattem was. Hattem had voer de hele wedstrijd het betere van het spel al is daar alles ook mee gezegd. Het eerste kwartier liet Wilsum zich achteruit drukken door de geel/blauwen uit Hattem en was het de mindere. Dat na 14 minuten de 0-1 op het bord werd gezet was gezien het spelbeeld tot dan niet onterecht. Een lange bal van keeper De Weerdt van Hattem werd goed afgewerkt door Hattem, te meer omdat de Wilsum verdediging niets adequaat ingreep en het liet gebeuren. Het doelpunt kwam voort uit een goede mogelijkheid voor Wilsum waar Sonke de Velde de bal op de lat plaatste en Jurre Heldoorn in de rebound te gehaast wilde handelen en miste.

Na de eerste 15 minuten nam Wilsum het heft meer over maar bleef het van beide kanten erg matig en rommelig met veel overtredingen over en weer en slordig voetbal. Passes werden over en weer bij de tegenstander in de voet gespeeld en van goed uitgespeelde mogelijkheden was nauwelijks sprake. Wilsum kwam in de 37e minuut terecht op 1-1. Een lange bal van achteruit werd door William van Zuthem goed doorgekopt op Sonke de Velde die met links knap de Hattem doelman wist te passeren. Met deze stand werd de rust bereikt.

De tweede helft bleef een zelfde beeld geven als de eerste. Een onzeker en matige verdediging aan Wilsum kant, veel balverlies op het middenveld en weinig aanvoer voor spitsen De Velde en Van Zuthem. Hattem kon hier weinig positiefs tegen over zetten waardoor het duel een bedenkelijk niveau kreeg en meer en meer onderbrekingen kende door kleine overtredingen als ook blessures, met name aan Hattem kant. Het laatste deel van de tweede helft leek Hattem de meeste controle over het spel te krijgen en creëerde het een paar mogelijkheden waarbij in de 86e minuut het oordeel over Wilsum werd geveld deze middag, al moet gezegd worden dat er een dramatisch verdedigende actie van Wilsum kant voor nodig was Hattem de voorsprong en uiteindelijke 3 punten te bezorgen. Hattem wist over rechts heel eenvoudig door te komen en kon redelijk simpel de 1-2 op het bord zetten door wederom niet ingrijpen van Wilsum kant. Wilsum probeerde na deze tegenslag alles op alles te zetten maar kwam niet verder dan wat naast en of over gekopte ballen uit voorzetten. Na 96 minuten was Hattem de blije van de twee teams en ging Wilsum voor de tweede keer deze competitie met een kater van het veld.

Het zware programma voor Wilsum kent zaterdag 20 september een vervolg waar het op bezoek moet bij medekoploper in 4C Zalk. Aanvang van dit duel is 15.00 uur.

Opstelling Wilsum: Ramon van de Wetering, Machiel Kanis, John Veenstra, Alwin van de Wetering (88e Harmen Kanis), Johnny de Velde Harsenhorst, Rene Dorgelo, Gertjan Sollie, Jurre Heldoorn (70e Patrick Plette), Sonke de Velde, William van Zuthem, Henri van de Wetering