Verlies voor het 2e met korfbaluitslag

OWIOS 5

Mannen zaterdag, 2, 4e klasse 08

14 september 2013 12:30

Jawel, ook voor Wilsum 2 is de competitie begonnen, eindelijk de wedstrijden die gespeeld worden om de punten. Een lange voorbereiding met ups en downs. Maar met de nodige vertrouwen dat het dit seizoen wel goed zit met het tweede elftal van Wilsum.

Niet iedereen was aanwezig, er waren in totaal maar elf spelers. Waaronder twee gastspelers Arjen Boeve en Patrick Plette. De afwezigen hadden helaas allemaal een goede geldige reden om niet aanwezig te kunnen zijn. De trainer van het tweede was zelfs de twaalfde man!!!!

Niet de ideale situatie dus. Maar ach, de basis stond er wel en vol vertrouwen gingen we de wedstrijd in. Aangegeven dat na wij in de voorbereiding veel doelpunten tegen hebben gekregen we direct alert moeten zijn in de verdediging. Doelpunten voorkomen is het belangrijkste van de wedstrijd. De kansen komen vanzelf wel.

Na dit verteld te hebben begon de wedstrijd. Na 5 minuten al direct de eerste kans voor Sonke, maar hij vuurde recht op de keeper af. Daarna binnen 5 minuten twee keer slordig balverlies op het middenveld en twee keer was het raak voor Owios!!!! We keken alweer tegen een achterstand aan. Toen begon de goede fase van Wilsum. We begonnen zowaar goed te voetballen en de kansen kwamen. Een kopbal van Arjen op de lat was al de eerste goede mogelijkheid. Niet lang daarna na een mooie aanval eindelijk de 2-1 door Sonke. Niet lang daarna de 2-2 van wederom Sonke. En na 38 minuten na een prachtig afstandsschot van Patrick de 2-3. Wilsum liep er werkelijk overheen. Maar na de voorsprong vond Wilsum het ook wel genoeg leek het. Na zoveel controle in deze 20 minuten wederom 2 maal slordig balverlies op het middenveld en wederom was het 2 maal raak in twee minuten!!!!!! 4-3. Met deze onwerkelijke stand gingen we de rust in.

De koppen bij elkaar gestoken, overlegd wat de problemen waren, begon de tweede helft. Maar het ging niet meer. Wilsum kon zijn draai niet meer vinden. En Owios maakte iedere kans die ze kreeg netjes af. Even niet meelopen met je tegenstander en de 5-3 ligt weer binnen. Iedere keer weer achter de feiten aanlopen door veel slordig balverlies. In de 52e minuut toch nog een opleving van Wilsum, Bernard scoorde de 5-4. Maar in de 60e minuut was het verschil weer twee. Een mooie aanval over links van Owios en in de 16 vanaf de zijkant een mooie lob over Henk - Jan heen. Als voetballiefhebber kun je van zulke doelpunten best genieten, maar ik zie ze toch liever aan onze kant. Voor de rest kun je over de tweede helft kort zijn. Arjen Boeve maakte een ongelukkige beweging en blesseerde zich aan zijn enkel. Hopen dat dit niet lang gaat duren. Dus het moment van de wedstrijd kwam eraan. De trainer moest erin. Zeker niet ideaal, maar ja. Wel scoorde Sonke nog de 7-5 en Owios de 8-5. Een korfbaluitslag.

Het probleem bij Wilsum zit hem zeker niet in het scoren. 5 doelpunten moet normaal genoeg zijn om een wedstrijd te winnen. Maar als je er 8 tegen krijgt door onnodig balverlies en niet goed omschakelt, zit daar het probleem bij Wilsum 2. Hard trainen is dan de enige remedie.

Op naar zaterdag, dan spelen we thuis tegen Hattem. Om 12.00 uur begint deze westrijd. Eerst gaan we donderdag nog naar VIOS Vaassen om de laatste bekerwedstrijd te spelen. Hopende dat we vooruitgang gaan zien.

Ronald