WZC en Wilsum delen de punten

WZC Wapenveld 1

4e klasse B

23 september 2023 14:30

A. van Loo

Sportpark Monnikenbos
Zandbergen 4
8191NA
WAPENVELD

Tijdens de seizoensouverture in de 4e klasse B is de wedstrijd tussen WZC en Wilsum in een 1-1 gelijkspel geëindigd. In een rommelig duel, waarin de lange bal veelvuldig werd gehanteerd, kwam Wilsum via een prachtige treffer van Daniël Niemeijer op voorsprong. Na een fout in de defensie van WZC volleerde Niemeijer raak via de onderkant van de lat. In de tweede helft kwam WZC via een kopbal langszij. Daarna ging de thuisploeg op jacht naar de overwinning, maar kreeg Wilsum via invaller Melvin Hofstede de grootste kans. Zijn schuiver ging echter naast en zo eindigde het duel in 1-1.
Na weken van voorbereiding, oefen- en bekerwedstrijden spelen stond vandaag de competitieopener tussen WZC en Wilsum op het programma. Wilsum startte als volgt: Teko Malanda, Dennis Zwanepol, Marijn Mijnheer, Noël Hofstede, Danny Beks - Patrick Bastiaan, Alwin vd Wetering, Rienk vd Wetering - Gert Jan Sollie, Rienk vd Wetering (c), Daniël Niemeijer. Op de ruim bezette bank namen Jesse Riezebos, Damian Schrijer, Jelmer Sollie, Melvin Hofstede, Marinjo Teterissa en Patrick Plette plaats.
In de beginfase van de wedstrijd maakten beide ploegen een nerveuze indruk. Beide ploegen durfden nauwelijks van achteruit te voetballen en dus werd de lange bal veelvuldig gespeeld. Dit leverde in de beginfase weinig gevaar op, maar na 15 minuten spelen nam Wilsum plotseling de leiding. Een lange bal van Marijn Mijnheer werd gemist door een verdediger van WZC. Niemeijer nam de bal op de rand van het strafschopgebied vol op de pantoffel en zag de bal via de onderkant van de lat prachtig in het doel belanden: 0-1. Na deze treffer werd de thuisploeg iets gevaarlijker. Na een lange bal over de defensie van Wilsum kwam doelman Malanda uit zijn doel. De spits was eerder bij de bal, maar schoot de bal tegen het gezicht van Teko aan. De scheidsrechter dacht echter dat doelman Malanda hands maakte, kende een vrije trap toe en gaf de goalie van Wilsum de gele prent. De onterecht gegeven vrije trap leverde verder geen gevaar op. Ook in het vervolg van de eerste helft bleven beide ploegen veelal de lange bal spelen. Wilsum wist hier wel gevaarlijker uit te worden. Zo kon Joram Riezebos ontsnappen aan de buitenspelval, rukte hij op richting het strafschopgebied, maar in plaats van te schieten wilde Riezebos nog een keer kappen, waardoor de kans was verkeken. Even later werd Wilsum gevaarlijk uit een hoekschop, maar de bal werd net naast het doel gekopt. Ondertussen was Damian Schrijer al vroeg in de ploeg gekomen voor Noël Hofstede, die niet verder kon. Vlak voor rust werd WZC nog gevaarlijk via de rechtsbuiten, maar na een lange bal van achteruit schoot hij de bal nipt naast. Zo zochten beide ploegen de kleedkamer op met een 0-1 ruststand.
Aan het begin van de tweede helft kwam Jelmer Sollie in de ploeg voor Danny Beks. WZC ging op jacht naar de gelijkmaker. De ploeg uit Wapenveld liet de bal nu wat beter rondgaan dan in de eerste helft, maar heel gevaarlijk werd men niet. De achterhoede van Wilsum hield eenvoudig stand. Na een uur spelen kon captain Rienk vd Wetering niet verder en kwam Melvin Hofstede in de ploeg. Wilsum werd zelf nauwelijks meer gevaarlijk, maar gaf ook niets weg. De gelijkmaker een kwartier voor tijd kwam dan ook letterlijk en figuurlijk uit de lucht vallen. Een afgeslagen corner werd wederom voor het doel gebracht en kon van dichtbij raak worden gekopt: 1-1. Na de gelijkmaker ging WZC vol op jacht naar de overwinning. Wilsum werd meer en meer onder druk gezet, maar tot grote kansen leidde dit niet. In de slotfase kwamen Marinjo Teterissa en Patrick Plette nog in de ploeg voor Gert Jan Sollie en Joram Riezebos. Wilsum stond nog steeds onder druk, maar WZC gaf ook veel ruimte weg in jacht op de overwinning. Hier leek Wilsum van te profiteren. Na slordig balverlies bij WZC kon Wilsum oprukken richting het vijandelijke doel. Daniël Niemeijer behield het overzicht en stelde Melvin Hofstede in staat om vanaf de rand van het strafschopgebied uit te halen. Hofstede schoot echter nipt naast. In het vervolg ontsnapte Niemeijer nog een aantal keer aan de linkerkant, maar konden zijn voorzetten niet tot doelpunt worden gepromoveerd. Na 95 minuten floot de arbiter voor de laatste keer. Zo eindigde het duel tussen WZC en Wilsum in een terecht gelijkspel.
Volgende week speelt Wilsum thuis tegen BAS uit Biddinghuizen. Graag tot dan!