Doelpuntloos gelijkspel tussen Wilsum en DSV

8085RG
DOORNSPIJK
tel. 0525-661506

Wilsum heeft zich enigszins hersteld van de ruime nederlaag tegen BAS (2-6). De ploeg van trainer Christiaan Akse koos voor een meer behouden tactiek en hield voornamelijk tegen. Dit deed Wilsum prima, waardoor DSV maar weinig kansen kreeg. Eenmaal was de thuisploeg dichtbij, maar werd de lat geraakt. De gevaarlijkste kansen waren echt voor Wilsum, maar Rienk vd Wetering, Daniël Niemeijer en Marijn Mijnheer lieten grote kansen onbenut. Zo eindigde het duel zoals die begon: 0-0.
Wilsum startte in Doornspijk als volgt: Teko Malanda, Dennis Zwanepol, Marijn Mijnheer, Noël Hofstede, Jelmer Sollie - Patrick Bastiaan, Alwin vd Wetering, Joram Riezebos - Gert Jan Sollie, Rienk vd Wetering (c), Daniël Niemeijer. Op de bank namen Jesse Riezebos, Patrick Plette, Damian Schrijer, Melvin Hofstede, Marinjo Teterissa en Bart Schoonhoven plaats. Voor Schoonhoven betekende dit zijn rentree in de wedstrijdselectie na weken blessureleed.
Wilsum liet de bal aan DSV. De thuisploeg had hier veel moeite mee en speelde in een te laag tempo om het Wilsum echt lastig te maken. De oranjehemden, in deze uitwedstrijd gehuld in het blauw, hielden eenvoudig staan. Sterker nog, de eerste grote kans van de wedstrijd was voor Wilsum. Rienk vd Wetering reageerde attent op een te korte terugspeelbal op de doelman, maar één op één met de goalie van DSV kwam Wilsums captain niet tot scoren. Aan de andere kant werd DSV gevaarlijk uit een vrije trap, maar een fraaie inzet van een meter of 25 werd op even zo fraaie wijze gepareerd door doelman Malanda. Verder gebeurde er zeer weinig voor beide doelen. Wilsum hield de gelederen goed gesloten en de thuisploeg was niet bij machte om de hechte defensie van Wilsum in de problemen te brengen. Dat de rust werd bereikt met een 0-0 stand was dan ook geen verrassing.
In de tweede helft ontstond er meer gevaar voor beide doelen. In de beginfase van de tweede helft kwam Wilsum heel goed weg. Wilsum probeerde, één van de weinige keren deze wedstrijd, op te bouwen van achteruit. Dit ging mis en hierdoor kon de thuisploeg snel omschakelen. De spits werd diep gestuurd en Noël Hofstede trachtte redding te brengen middels een sliding. Hofstede speelde niet de bal, maar wel de man, maar de enige die dit niet in de gaten had was de dienstdoende arbiter. Zo ontsnapte Wilsum aan een strafschop tegen. Even later was Wilsum heel dichtbij de openingstreffer. Daniël Niemeijer ontsnapte aan de buitenspelval en ging op de uitgekomen doelman af. Niemeijer omspeelde de doelman, werd vervolgens nog gehinderd door 2 verdedigers, maar wist de bal toch richting het doel te punteren. Een verdediger van DSV wist met een machtige sprint de bal net voor de doellijn weg te werken. Grote kans verkeken en nog steeds 0-0. Met nog een half uur te spelen kwamen Patrick Plette en Melvin Hofstede in de ploeg voor Jelmer Sollie en Joram Riezebos. Een kwartier voor tijd maakte Bart Schoonhoven zijn rentree; hij verving Rienk vd Wetering. In het laatste kwartier kregen beide kansen nog een enorme kans op de overwinning. Eerst was het de beurt aan de thuisploeg. Een verre inworp werd met het hoofd verlengd. De rechtsbuiten reageerde het meest attent, maar trof van dichtbij de lat. In de dying seconds van de wedstrijd kreeg Wilsum nog een enorme kans. Een hoekschop van Daniël Niemeijer werd door Marijn Mijnheer verlengd bij de eerste paal, maar zijn inzet ging net langs de verkeerde kant van de paal.
Zo eindigde het duel in 0-0. Een terechte uitslag, want geen van beide ploegen verdiende de overwinning. Toch mag worden gesteld dat Wilsum zich goed heeft hersteld van de ruime nederlaag tegen BAS. Volgende week speelt Wilsum in eigen huis tegen koploper SEH. De ploeg uit Heerde heeft de eerste 3 wedstrijden gewonnen. Wilsum bungelt juist in de onderste regionen met 2 punten uit 3 wedstrijden. Hopelijk kan Wilsum met een overwinning afscheid nemen van de onderste plekken. Graag tot volgende week!