Wilsum kansloos in Stroe

Stroe 1

11 november 2023 14:30

M.J.H. Bos

Sportpark De Bosrand (Stroe)
Tolnegenweg 36
3776PW
STROE
tel. 0342-442076

Aanvallend onmachtig, verdedigend kwetsbaar. Geen ingrediënten om een goed resultaat te halen. Wilsum ging in en tegen Stroe met 4-0 onderuit. In de eerste helft, waarin nog niet veel aan de hand was, leidde een fout van doelman Malanda de 1-0 in. Daarna ging het rap en keek Wilsum bij rust al tegen een 3-0 achterstand aan. Toen vlak na rust ook nog de 4-0 viel, was de wedstrijd wel gespeeld. Dit bleek uiteindelijk ook de eindstand te zijn. Een kansloze nederlaag voor Wilsum, waarbij de degradatiezorgen alleen maar toenemen.
Na de ongelukkige nederlaag tegen ESC startte Wilsum nagenoeg met dezelfde basisspelers. Alleen Dennis Zwanepol keerde terug in de ploeg. Dit betekende dat Jelmer Sollie op de bank plaats mocht nemen. De opstelling was als volgt: Teko Malanda, Patrick Plette, Marijn Mijnheer, Noël Hofstede (c), Dennis Zwanepol - Patrick Bastiaan, Alwin vd Wetering, Rienk vd Wetering - Gert Jan Sollie, Melvin Hofstede, Daniël Niemeijer. Jesse Riezebos, Jelmer Sollie, Jurre Heldoorn, Damian Schrijer, Tomas van der Weerd en Marinjo Tetterissa namen plaats op de bank.
Op het prachtige sportcomplex van Stroe werd eerst een minuut stilte gehouden. Daarna barstte de strijd los. De thuisploeg hanteerde constant de lange bal om zo de snelle buitenspelers aan het werk te zetten. Ook Wilsum koos, misschien wel te vaak, voor de lange bal van achteruit. Er lag namelijk wel ruimte om te voetballen via het middenveld, maar dit gebeurde onvoldoende. In het eerste half uur gebeurde er niet bijzonder veel aan beide kanten. De lange ballen van Stroe werden niet of nauwelijks gevaarlijk en ook Wilsum wist nauwelijks gevaarlijk te worden. Eenmaal kon Gert Jan Sollie de bal verlengen uit een voorzet van Patrick Plette, maar ging zijn inzet naast. Even later kon Alwin vd Wetering uithalen, maar deed hij dit te gehaast, waardoor de bal hoog over ging. Na een half uur spelen werd het publeik plotseling wakker. Na de zoveelste lange bal van Stroe kon Teko Malanda de bal wegschieten. Helaas voor Wilsum bleef de doelman maar wachten en wachten, zodat de spits van Stroe hiervan kon profiteren en vervolgens de bal in het lege doel kon schieten: 1-0. Weer een achterstand voor Wilsum en het al zo brose vertrouwen kreeg wederom een knauw. Na deze voorsprong gaf Wilsum het ook helemaal weg. De defensie van Wilsum had veel moeite met de snelle en sterke rechtsbuiten. Hij mocht, 5 minuten later, ondanks dat hij werd verdedigd door 2 spelers van Wilsum, toch te gemakkelijk de voorzet geven. Deze kwam perfect op het hoofd van de spits die zo zijn tweede treffer van de middag noteerde: 2-0. Even later kreeg Stroe nog twee enorme kansen om de 3-0 te maken, maar ditmaal redde doelman Malanda tot tweemaal toe fantastisch. Uiteindelijk viel vlak voor rust alsnog de 3-0. Een hoge bal over de defensie van Wilsum leek buitenspel te zijn voor de rechtsbuiten. Hij liet de bal dan ook lopen, maar de spits van Stroe ging er wel achteraan. Hij reageerde sneller dan de defensie van Wilsum kon de bal meenemen en hem breed leggen op een medespeler: 3-0. Met deze stand zochten beide ploegen de kleedkamer op.
Wilsum startte de tweede helft met een wijziging: Marinjo Tetterissa kwam in de ploeg voor Melvin Hofstede.
Wilsum wilde er echt nog wel een wedstrijd van maken in de tweede helft, maar alle hoop werd al na een paar minuten de grond in geboord. Nadat Wilsum een hoekschop had weggekopt werd de bal vanaf een meter of 20 richting doel geschoten. Via 2 of 3 spelers van Wilsum werd de bal dusdanig beroerd dat doelman Malanda de bal nog net uit het doel kon tikken. Weer reageerde de spits van Stroe, al dan niet in buitenspelpositie, het meest attent en tekende hij voor de 4-0. Wedstrijd beslist en nog 40 lange minuten te gaan voor Wilsum. Trainer Akse greep in en bracht Jelmer Sollie in de ploeg voor Dennis Zwanepol. In het vervolg van de tweede helft gaf Wilsum minder weg. Allicht dat de thuisploeg het ook welletjes vond, maar grote kansen kreeg men niet meer. Aan de andere kant creërde Wilsum ook bar weinig. Daniël Niemeijer had een fraaie solo in petto, maar werd net op tijd gestopt. Even later kwamen Jurre Heldoorn en Damian Schrijer in de ploeg voor Joram Riezebos en Alwin vd Wetering en met nog een kwartier te spelen kwam Tomas van der Weerd nog in de ploeg voor Gert Jan Sollie. Na een sterke actie van Van der Weerd kon hij de bal terugleggen op invaller Heldoorn, maar zijn poging werd voor de lijn weggehaald. Dit bleek de grootste kans voor Wilsum te zijn. Na 93 minuten spelen klonk het eindsignaal.
Het eerste half uur deed Wilsum goed mee, maar na de 1-0 bleek het, achteraf, gespeeld. Dat de oranjehemden niet overlopen van zelfvertrouwen is logisch, want met 2 punten uit 7 competitiewedstrijden is en blijft Wilsum de rode lantaarndrager in de 4e klasse B. Volgende week wacht Wilsum ook een hels karwei. Dan komt Rood-Wit, de nummer 2 in de 4e klasse B, op bezoek in Wilsum. Wie weet kan Wilsum voor een stunt zorgen. Graag tot dan!