Wilsum schenkt VEVO overwinning

8274BD
WILSUM
tel. 038-3557474

Wilsum is er zaterdag niet in geslaagd om de goede wedstrijd tegen Rood Wit een vervolg te geven. In de eerste helft speelde Wilsum uitstekend en kwam men, ondanks een 0-1 achterstand, terug tot 1-1 via Melvin Hofstede. Daarna miste Wilsum nog 2 enorme kansen om met een voorsprong de rust in te gaan. Wat Wilsum vervolgens in de tweede helft liet zien was zeer matig. Direct na rust leidde een fout tot 1-2. Vervolgens lagen individuele fouten ook aan de basis van de 1-3 en 1-4. Zo staat Wilsum nog steeds laatste en kan over 2 weken het doek definitief vallen als er wordt verloren bij Lelystad '67.
Na de goede wedstrijd van vorige week zag trainer Christiaan Akse logischerwijs geen reden om wijzigingen aan te brengen in zijn basis elf. Dus startte Wilsum met: Teko Malanda, Dennis Zwanepol, Damian Snijders, Noël Hofstede, Jelmer Sollie - Patrick Bastiaan, Rienk vd Wetering (c), Jurre Heldoorn - Gert Jan Sollie, Melvin Hofstede, Daniël Niemeijer. Op de ruim bezette bank namen Jesse Riezebos, Alwin vd Wetering, Marinjo Teterissa, Tomas van der Weerd, Danny Beks, Patrick Plette en Marijn Mijnheer plaats.
Wilsum startte goed aan het thuisduel tegen VEVO. Eerder dit seizoen werd met 5-0 verloren en Wilsum wilde zich revancheren voor deze nederlaag. In de eerste 10 minuten was Wilsum de bovenliggende partij, zonder echt gevaarlijk te worden. Toch was de eerste de beste kans, niet voor het eerst dit seizoen, direct raak. De gasten kregen een vrije trap te nemen op een meter of 35 van het doel. De bal werd strak voorgezet, Wilsum lette achterin niet goed op en zo kon er raak worden gekopt: 0-1. Wilsum liet, na deze tegenslag, een half uur lang heel aardig voetbal zien. De vrije man op het middenveld werd vaak vrij gespeeld en van daaruit werd Wilsum gevaarlijk. Na een half uur spelen volgde de beloning. Na een combinatie over verschillende schijven werd linksbuiten Daniël Niemeijer vrijgespeeld aan de linkerkant van het veld. Niemeijer rukte op richting het strafschopgebied, behield het overzicht en gaf de bal mee aan Melvin Hofstede. De clubtopscorer van Wilsum nam de bal vol op de pantoffel en schoot via de onderkant van de lat fraai raak: 1-1. Een terechte gelijkmaker, want daarvoor was Hofstede, na een steekpass van Rienk vd Wetering, ook al dichtbij de gelijkmaker. In het laatste kwartier ging Wilsum op jacht naar de voorsprong. Na een prachtig driehoekje tussen Jurre Heldoorn, Rienk vd Wetering en Dennis Zwanepol kon laatstgenoemde oprukken. Zwanepol had een geweldige voorzet in huis, maar Daniël Niemeijer presteerde het om de bal 5 meter voor het doel over te koppen. Een enorme kans op de voorsprong verkeken. Even later werd Wilsum via de andere back, Jelmer Sollie, gevaarlijk. Maar nu was het Melvin Hofstede die net naast schoot. Zo werd de rust bereikt met een gelijke stand op het scorebord.
Wilsum was voornemens om de sterke eerste helft door te trekken in de tweede helft, maar dit kwam totaal niet van de grond. Niet voor het eerst dit seizoen begon Wilsum zwak aan de tweede helft en dit leidde direct tot de 1-2. Eerst tastte Damian Snijders mis bij een lange bal, waardoor VEVO gevaarlijk kon worden. Snijders herstelde dit enigszins waarna Jelmer Sollie de bal weg kon werken. Sollie raakte de bal dusdanig verkeerd dat deze precies in de loop van een speler van VEVO viel. Hij tikte de bal breed wanneer de bal simpel in het doel werd geschoten: 1-2. Zo kwam Wilsum weer op achterstand en werd een fout direct weer afgestraft. Wilsum bleef voetballen en ging direct op jacht naar de 2-2. Jurre Heldoorn was dichtbij, maar zijn poging van afstand ging net naast. Even later werd VEVO weer gevaarlijk na een fout bij Wilsum, maar ditmaal profiteerden de gasten niet van een te korte terugspeelbal op doelman Malanda. Toen Wilsum andermaal in de fout ging in de opbouw profiteerde VEVO wel. Noël Hofstede verloor de bal achterin, VEVO schakelde snel om en bracht de stand op 1-3. Vlak na deze treffer moest Dennis Zwanepol zich noodgedwongen laten vervangen door Patrick Plette. Op dat moment kwam Tomas van der Weerd ook nog in de ploeg voor Gert Jan Sollie. Wilsum ging op jacht naar de 2-3, maar na weer een fout achterin werd het 1-4 en was de wedstrijd beslist. Alwin vd Wetering, Marinjo Teterissa en Danny Beks kwamen nog in de ploeg voor Jelmer Sollie, Melvin Hofstede en Jurre Heldoorn, maar de wedstrijd was al beslist. Ook na de 1-4 ging er nog veel mis bij Wilsum, maar hiervan werd niet meer geprofiteerd door VEVO. Zo eindigde het duel in 1-4.
Wilsum speelde echt een heel goede eerste helft, maar de tweede helft was bijzonder zwak. Wilsum incasseert de tegentreffers te makkelijk en men scoort te moeilijk. Deze combinatie leidde uiteindelijk tot een ruime nederlaag. Dat degradatie steeds dichterbij komt is niet verrassend, maar toch mag het vertoonde spel in de eerste helft wel hoop bieden aan Wilsum. Als men dit de laatste wedstrijden ook kan laten zien dan zit er wellicht nog een overwinning in dit seizoen. Volgende week zaterdag is Wilsum vrijaf. Op 4 mei wordt de competitie hervat met een uitwedstrijd bij Lelystad '67. Eerder dit seizoen wist Wilsum met 2-1 te winnen van deze ploeg. Hopelijk kan Wilsum dit over 2 weken herhalen. Graag tot dan!

Klik hier voor de foto's