Zwak Wilsum verliest van SEH

8274BD
WILSUM
tel. 038-3557474

Wilsum heeft opnieuw niet kunnen winnen in de 4e klasse B. Op het eigen veld ging een zwak spelend Wilsum met 0-2 onderuit tegen koploper SEH uit Heerde. SEH kwam al vroeg op voorsprong. De gasten hielden Wilsum lange tijd in leven door diverse kansen te missen, maar in de slotfase, toen Wilsum meer risico ging nemen, werd het alsnog 0-2. Zo staat Wilsum op een 13e plek met 2 punten uit 4 duels.
Na het gelijkspel van vorige week (0-0 bij DSV) koos Wilsum vandaag voor dezelfde tactiek en dezelfde basiself: Teko Malanda, Dennis Zwanepol, Noël Hofstede, Marijn Mijnheer, Jelmer Sollie - Patrick Bastiaan, Alwin vd Wetering, Joram Riezebos - Gert Jan Sollie, Rienk vd Wetering (c), Daniël Niemeijer. Op de bank namen Patrick Goudbeek, Patrick Plette, Danny Beks, Melvin Hofstede, Marinjo Teterissa en Damian Schrijer plaats. Helaas moest Bart Schoonhoven, die vorige week nog zijn rentree maakte, dit duel aan zich voorbij laten gaan wegens opnieuw klachten aan de knie. Ook Jurre Heldoorn was nog niet fit genoeg om te kunnen spelen.
Wilsum wilde, net als tegen DSV, inzakken en loeren op de counter. In Doornspijk ging dit uitstekend en gaf Wilsum weinig weg, maar vandaag was het al snel raak voor de bezoekers. Doelman Malanda, die gedurende de wedstrijd diverse keren uitstekend ingreep, kon een hoge voorzet niet goed wegboksen. Hierdoor viel de voeten voor een speler van SEH die, zonder na te denken, knap raak schoot: 0-1. Zo kwam Wilsum al vroeg op achterstand. Gedurende de gehele eerste helft wist Wilsum zich hier niet van te herstellen. SEH liet Wilsum achterin opbouwen, maar Wilsum was veel te onzorgvuldig om hier gevaarlijk uit te worden. Eenmaal leek Daniël Niemeijer te ontsnappen, maar kon de doelman net op tijd ingrijpen. Aan de andere kant kreeg SEH wel mogelijkheden om verder weg te lopen. De linksbuiten van SEH, die bijzonder snel was, kwam een heel eind, maar werd nog net nop tijd afgestopt door Teko Malanda. Malanda was even later weer de redder in nood door een inzet van dichtbij knap te keren. Wilsum wist hier vrijwel niets tegenover te zetten. Dat de ruststand dan ook 0-1 was, mocht geen verrassing genoemd worden.
Wilsum kwam getergd uit de kleedkamer. De oranjehemden zetten nu juist druk vooruit om het SEH lastiger te maken. Dit pakte in de beginfase van de tweede helft goed uit. SEH probeerde op te bouwen, maar dit lukte niet onder de druk van Wilsum. Hierdoor kreeg Wilsum een veldoverwicht in de eerste 10 minuten na rust, maar tot echt kansen leidde dit niet. Aan de andere kant kreeg SEH uit het niets een enorme kans om de marge te verdubbelen. Marijn Mijnheer wilde terugspelen op doelman Malanda, maar deed dit te kort. De spits onderschepte, maar Teko Malanda kwam weer als winnaar uit de strijd in een één tegen één duel. Ook in het vervolg van de tweede helft zette Wilsum meer druk, maar nu kozen de gasten sneller voor de lange bal. De meeste ballen waren een prooi voor centrale verdediger Hofstede, die bijna elke bal wist weg te werken. Met nog zo'n 20 minuten te spelen greep trainer Akse in: Jelmer Sollie, Dennis Zwanepol en Joram Riezebos werden naar de kant gehaald. Patrick Plette, Danny Beks en Melvin Hofstede kwamen in de ploeg. Met de balvaste Hofstede in de spits probeerde Wilsum om gevaar te stichten, maar tot echte kansen leidde dit niet. Wilsum ging steeds meer risico nemen in de jacht op de gelijkmaker en gaf hierdoor veel ruimte weg. SEH leek hiervan te profiteren, maar na een flitsende counter werd de bal van dichtbij naast geschoten. Zo ontsnapte Wilsum aan de 0-2 en mocht men blijven hopen op een punt. Noël Hofstede werd voorin geposteerd en met de gebroeders Hofstede voorin pompte Wilsum de bal naar voren in de hoop om zo gevaarlijk te worden. Eenmaal bleef de bal liggen in het strafschopgebied van SEH, maar kon een verdediger van SEH net op tijd ruimen. Waar een eerdere counter nog om zeep werd geholpen, daar werd het in de 86e minuut alsnog 0-2. Na een snelle counter omspeelde de spits Teko Malanda en schoot hij van dichtbij binnen: 0-2. De beslissing was een feit. Wilsum was niet meer bij machte om nog terug te keren in het duel en SEH vergat nog om de 0-3 te maken na wederom een snelle counter. Zo eindigde het duel in 0-2. Een verdiende overwininng voor de gasten die zo nog steeds de volle buit hebben gepakt uit 4 duels. Wilsum daarentegen wacht nog op de eerste overwinning van het seizoen en staat met 2 punten uit 4 duels in de onderste regionen van de 4e klasse B.
Zaterdag 21 oktober is Wilsum vrij. Op zaterdag 28 oktober staat er een cruciale wedstrijd op het programma. Wilsum gaat dan op bezoek bij het puntloze Elspeet. Voor beide ploegen een cruciaal duel om de eerste overwinning van het seizoen te pakken en zo aansluiting te vinden bij de middenmoot. Graag tot dan!

Foto's: https://www.flickr.com/photos/199332398@N07/sets/72177720311933365/with/53260307025