Wilsum verliest ook van Stroe

8274BD
WILSUM
tel. 038-3557474

Zo langzamerhand is het scenario van de wedstrijden van Wilsum vooraf al te beschrijven. Wilsum is niet minder dan de tegenstander, speelt misschien zelfs wel verzorgder voetbal, maar is aanvallend te onmachtig. Ook vandaag tegen Stroe was Wilsum voetballend de betere ploeg. Sterker nog, de gasten uit Stroe schoten werkelijk waar elke bal domweg naar voren, maar wisten hieruit wel te scoren. Wilsum kreeg 3 aardige mogelijkheden, maar geen één daarvan werd benut. Zo verliest Wilsum voor de 8e keer op rij, weet het voor het 4e duel op rij niet te scoren en komt degradatie weer een stap dichterbij.
Nadat Wilsum vorige week een weekend vrijaf had, moesten de mannen van trainer Christiaan Akse het vandaag opnemen tegen Stroe. Eerder dit seizoen ging Wilsum kansloos met 4-0 ten onder, waarbij men in een tijdbestek van 10 minuten 3 treffers om de oren kreeg. Maar dat de tegenstander van vandaag ook niet in al te beste doen was, bleek wel uit de statistieken vooraf, want Stroe wachtte inmiddels ook al 8 wedstrijden op een overwinning. Wilsum startte als volgt: Teko Malanda, Patrick Plette, Noël Hofstede (c), Marijn Mijnheer, Dennis Zwanepol - Patrick Bastiaan, Damian Snijders, Gert Jan Sollie - Marinjo Teterissa, Melvin Hofstede, Daniël Niemeijer. Op de bank namen Alwin vd Wetering, Jelmer Sollie, Tomas van der Weerd, Jurre Heldoorn en Jesse Riezebos plaats.
In de prachtige nieuwe tenues nam Wilsum het initiatief in dit duel. De thuisploeg probeerde al voetballend tot kansen te komen, maar dit lukte in de openingsfase nauwelijks. Het centrale duo van Wilsum kreeg de ruimte om op te bouwen, maar het lukte Wilsum niet om van daaruit goede aanvallen neer te zetten. Dit kwam met name doordat het veel te statisch was om tegenstander Stroe te verrassen. De gasten hadden totaal geen intenties om te voetballen. De doelman gaf de bal een poeier naar voren op de lange spits, die moest de bal zien te verlengen op de rappe buitenspelers en zo wilde Stroe gevaarlijk worden. In het eerste kwartier leverde dit nog geen gevaar op, maar enkele minuten later was de eerste kans direct raak. Wilsum was in de aanval, maar verloor de bal in het strafschopgebied van Stroe. De linksback poeierde de bal naar voren, Marijn Mijnheer ging onder de bal door en zo kon de linksbuiten alleen op Teko Malanda afgaan. Hij bleef heel rustig en schoof de 0-1 binnen. De zoveelste achterstand voor Wilsum en een tegentreffer waarmee tegenstander Stroe volledig in het zadel werd geholpen. De gasten bleven volharden in hun spel, Wilsum bleef zoeken naar voetballende oplossingen, maar deze ontstonden te weinig. Toch kreeg men vlak voor rust nog een enorme kans op de gelijkmaker. Na een voorzet werd de bal voor het doel gekopt, Marinjo Teterissa kon de bal controleren en leek de 1-1 op de schoen te hebben, maar hij had net te veel tijd nodig om af te drukken: kans verkeken. Zo stond het 0-1 bij rust.
Aan het begin van de tweede helft kwam Jurre Heldoorn in de ploeg voor Marijn Mijnheer. Mijnheer kon niet verder vanwege een blessure. Heldoorn kwam op het middenveld te spelen en Damian Snijders nam zijn vertrouwde positie centraal achterin in. Ook in de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde: Wilsum bouwde op van achteruit, maar creërde weinig. Stroe schoot alles lang, maar werd naarmate de wedstrijd vorderde, en Wilsum meer ruimte weggaf, wel steeds gevaarlijker. Na een uur spelen werd er bij Wilsum nogmaals gewisseld: Jelmer Sollie en Tomas van der Weerd kwamen in de ploeg voor Daniël Niemeijer en Damian Snijders. Niet veel later kwam Alwin vd Wetering nog in de ploeg voor Patrick Plette. Wilsum ging met 3 man achterop spelen en met 4 man voorin om zo meer te forceren. Dit leverde een goede kans op voor Tomas van der Weerd. Nadat een bal precies tussen Van der Weerd en de doelman inviel leek Van der Weerd Wilsum op gelijke hoogte te zetten, maar waar Van der Weerd de bal over de uitkomende goalie wilde koppen daar schrampte hij de bal, waardoor de doelman de bal op kon pakken. Even later kreeg Melvin Hofstede een goede kopkans uit een hoekschop van Jurre Heldoorn, maar zijn kopbal ging over. Aan de andere kant werd Stroe steeds gevaarlijker, omdat Wilsum steeds meer ruimte weg moest geven. Maar Teko Malanda hield zijn ploeg in de wedstrijd met een aantal goede reddingen en hij zag een vrije trap net naast gaan en de rechtsbuiten, na een sterke individuele actie, nipt voorlangs schieten. Gescoord werd er niet meer en dus verliest Wilsum andermaal.
Met nog 6 wedstrijden te spelen en een achterstand van 7 punten op de plekken voor nacompetitie is wel duidelijk dat de kans dat Wilsum gaat degraderen steeds groter gaat worden. Wilsum laat af en toe best aardig voetbal zien, maar men is aanvallend onmachtig. Met 15 treffers in 20 duels wordt dat ook onderstreept. Wie weet kan Wilsum volgende week stunten tegen Rood Wit. De ploeg uit Putten staat op een 4e plek, maar de ambitie om kampioen te worden wordt zeer waarschijnlijk niet gehaald. Eerder dit seizoen speelde Wilsum nog verrassend gelijk, toen eindigde het duel in 1-1. Wie weet kan Wilsum wederom stunten. Graag tot volgende week!

Klik hier voor de foto's