Gehavend Wilsum verliest bij Reaal

8253BA
DRONTEN
tel. 0321-337164

Wilsum is zaterdag hard onderuitgegaan bij Reaal Dronten. De oranjehemden kwamen het eerste kwartier goed voor de dag, maar gaven in 6 minuten 3 doelpunten weg. Reaal liep zelfs nog voor rust uit naar 5-0. In de tweede helft lukte het Wilsum om een verdere blamage te voorkomen.
Wilsum miste vandaag veel spelers door blessures en corona. Uiteindelijk startte men als volgt: Patrick Goudbeek - Dennis Zwanepol, Marijn Mijnheer, Jelle van Putten, René Dorgelo - Rienk vd Wetering (c), Alwin vd Wetering, Patrick Plette - Stef Schrijer, Job Kragt, Joram Riezebos. Op de bank namen Gerhard Bolt, Patrick Bastiaan, Thomas van der Weerd, Sander Riezebos en Danny Beks plaats. Voor laatstgenoemde was dit zijn eerste wedstrijd op de bank bij Wilsum en hij zou dit duel zelfs debuteren.
Wilsum begon goed aan de wedstrijd en had het eerste kwartier de wedstrijd onder controle. Men werd zelf niet gevaarlijk, maar hetzelfde kon worden gezegd van de thuisploeg. Wilsum leek in deze fase ook iets dreigender te zijn. Toch was het de thuisploeg die, op een dramatisch veld, op 1-0 kwamen. Onachtzaamheid achterin zorgde ervoor dat de spits van de thuisploeg de bal van dichtbij binnen kon werken. Wilsum was uit het veld geslagen door deze tegenslag en kon even later alweer een nieuwe treffer incasseren, maar ditmaal schoot de spits van dichtbij over. Toch was het enkele minuten later alsnog raak. Alwin vd Wetering werd verkeerd gecoacht en gaf zo de bal weg in het strafschopgebied. Hierdoor kon de middenvelder van Reaal de hoek uitzoeken en liet hij Goudbeek kansloos: 2-0. Nog geen 2 minuten later werd het zelfs al 3-0. Een steekbal leek simpel te kunnen worden onderschept door Marijn Mijnheer, maar de bal stuiterde plots op, ging over zijn been heen en kwam bij de spits in de voeten. Die wist wel raad met dit buitenkansje en zette Reaal op 3-0. Een uiterst effectief Reaal Dronten had een enorm gat geslagen. De thuisploeg bleef ook het vervolg van de eerste helft zeer effectief, want ook de laatste 2 kansen werden afgemaakt, waarbij de laatste van ongekende schoonheid was. Zo zochten beide ploegen de kleedkamer op met een 5-0 stand in het voordeel van de thuisploeg.
Wilsum startte de tweede helft met Bastiaan voor Marijn Mijnheer. Plette ging achterin spelen en Bastiaan kwam op het middenveld te spelen. Het devies was simpel: schade beperken. Dit lukte Wilsum het tweede bedrijf dus wel. De spits ontsnapte nog wel een keer aan de buitenspelval, maar doelman Goudbeek trad adequaat op. Na een uur spelen kwamen Sander Riezebos en Thomas van der Weerd in de ploeg voor Alwin vd Wetering en Stef Schrijer. Ook na deze wissels gaf Wilsum nog maar weinig weg. Sterker nog; tot tweemaal toe beproefde Jelle van Putten het geluk met een afstandsschot, maar deze pogingen eindigden tegen het reclamebord en in de handen van de doelman. Met nog een kwartier kwam Danny Beks in de ploeg voor Dennis Zwanepol. Voor Beks betekende dit zijn debuut in vv Wilsum 1! Met Beks en Van der Weerd op de flanken werd Wilsum gevaarlijker en had men de eretreffer nog moeten maken. Na een prima voorzet van Van der Weerd kon Bastiaan de bal net niet voldoende verlengen om zo deze voorzet tot een doelpunt te promoveren. In de nastoot kwam ook Beks net te kort. Terwijl de wind het gehele duel al over het veld raasde, begon het ook nog stevig te regenen de laatste minuten. Gelukkig voor Wilsum regende het alleen doelpunten in het eerste bedrijf en wist men de schade te beperken en bleek de ruststand ook de eindstand te zijn.
Uiteraard kan Wilsum wijzen naar de vele spelers die worden gemist, maar dan nog had men dit duel nooit op deze manier hoeven te verliezen. Volgende week speelt Wilsum een oefenwedstrijd tegen Espel. Dit duel start niet om 14:30 uur, maar om 15:00 uur. Over 2 weken hervat Wilsum de competitie met een thuiswedstrijd tegen Kampen. Het zal voor Wilsum nog een hele opgave worden om dit duel de overwinning over de streep te trekken. Tot dan!