Puntendeling Wilsum op bezoek bij VSW

VSW 1

25 januari 2020 14:30

Wilsum heeft afgelopen zaterdag een knap punt behaald op bezoek bij nummer 2 VSW. De oranjehemden waren de bovenliggende partij in het eerste bedrijf en kwamen verdiend op voorsprong. Toch werd het voor rust nog gelijk. In de tweede helft waren de gastheren de betere ploeg, maar toch kwam Wilsum andermaal op voorsprong. Uiteindelijk viel de gelijkmaker in de 87e minuut en zo hervatte Wilsum de competitie met een punt.

Wilsum trof voor de winterstop de gehele top in de 4e klasse D en direct na de winterstop kon men meteen weer vol aan de bak: VSW stond, voor aanvang van dit duel, op een 2e plek. Het laatste resultaat van Wilsum in de competitie was een 3-3 gelijkspel tegen Dieze West. Dit duel, maar ook de winst van vorige week tegen derdeklasser SVN '69, gaf de Wilsummer burger moed. Wilsum startte als volgt: Jesse Riezebos - Dennis Zwanepol, Marijn Mijnheer, Hidde de Kleine, Jelmer Sollie - Alwin vd Wetering, Patrick Plette, Jos Holtland - Gert Jan Sollie, Job Kragt, Daniel Niemeijer. Op de bank namen de jarige Erik van Regteren, Joram Riezebos, Robin Mijnheer en Gerhard Bolt plaats.

Wilsum zette vroeg druk op de onzekere achterhoede van de thuisploeg. Hier had de thuisploeg erg veel moeite mee. Dikwijls werd de bal over de zijlijn geschoten of kon Wilsum gevaarlijk worden. Toch was de eerste kans in de wedstrijd voor de thuisploeg. Na een prima voorzet vanaf de rechterkant kopte de spits op doel, maar doelman Riezebos redde uitstekend. Even later noteerde Patrick Plette de misser van het seizoen. Niemeijer had een uitstekende actie en dito voorzet in huis. Plette stond bij de tweede paal en kon de bal vanaf een meter voor het doel binnen knikken. Toch wist hij het te presteren om het leder niet in, maar naast het doel te knikken. Zo bleef het 0-0. Even later was het alsnog raak. De doelman schoot langs de bal heen en ditmaal rondde Plette wel af: 0-1. De voorsprong was dik verdiend te noemen. Wilsum bleef overduidelijk de bovenliggende partij, maar het overwicht werd niet uitgedrukt in meer doelpunten. Vlak voor rust werd het plotseling gelijk. De thuisploeg kreeg een vrije trap te nemen op een meter of 20 van het doel. De bal ging over de muur en belandde via de paal in het doel: 1-1. Met deze stand zochten beide ploegen de kleedkamers op.

Het enige wat trainer Hanekamp zijn ploeg kon verwijten was dat Wilsum het overwicht niet had omgezet in een (ruime) voorsprong. Maar als Wilsum zo bleef spelen en iets effectiever met de kansen om zou gaan dan zouden de 3 punten mee gaan naar Wilsum.

Toch was de thuisploeg in het tweede bedrijf de bovenliggende partij. Het lukte Wilsum steeds minder om druk te zetten op de achterhoede van VSW. Daarnaast hanteerde de thuisploeg nu meer de lange bal op de kopsterke spits om van daaruit gevaarlijk te worden. Grote kansen leverde dit niet op voor de thuisploeg. Waar de gelijkmaker uit het niets viel daar kan dit ook gezegd worden van de 1-2 van Gert Jan Sollie. Alwin vd Wetering onderschepte niet voor het eerst en ook zeker niet voor het laatst deze middag een pass. Zijn voortzetting op Gert Jan Sollie was uitstekend en het afronden nog fraaier. Gert Jan Sollie zag de doelman voor zijn doel staan en lobde de bal over hem heen het doel in: 1-2. De eerste kans in de tweede helft was meteen raak. VSW bleef de bovenliggende partij, maar echt gevaarlijk wist de thuisploeg niet te worden. Wilsum loerde op de counter, maar te vaak was de eindpass niet goed, waardoor men naliet om VSW de definitieve knock-out toe te dienen. Met nog 20 minuten te spelen kwam Robin Mijnheer in de ploeg voor Jelmer Sollie. Een minuut of 10 later kwam Joram Riezebos in de ploeg voor de moe gestreden Job Kragt. Diezelfde Riezebos had een prima actie in huis en kon de wedstrijd beslissen, maar zijn inzet werd gekeerd door de doelman. In de 87e minuut kwam de jarige Erik van Regteren in de ploeg voor Patrick Plette. Na deze wissel kreeg VSW een hoekschop te nemen. De hoekschop belandde in een keer op de lat en viel precies voor een speler van VSW. Die wist in een mêlee van spelers alsnog een gaatje te vinden en bracht zo de stand op 2-2. In de laatste minuten zette de thuisploeg aan om alsnog de 3 punten in huis te houden, maar gevaarlijk werd men niet meer. Wilsum werd nog eenmaal gevaarlijk, maar na een prima voorzet van Erik van Regteren kopte Gert Jan Sollie naast. Zo eindigde het duel in 2-2.
Wilsum heeft de laatste 4 duels tegen de top-4 in de 4e klasse D gespeeld. In geen enkele wedstrijd was men de onderliggende partij, maar helaas werden er slechts 2 punten gepakt uit deze duels. Toch geeft de manier van spelen vertrouwen!

Volgende week neemt Wilsum het in eigen huis op tegen Kampen. Tijdens de eerste competitieronde wist Wilsum in Kampen met 3-4 te winnen. Het is aan de ploeg van trainer Han Hanekamp om ook in dit duel hetzelfde spel te laten zien als in de afgelopen weken, maar dit moet nu wel gepaard gaan met 3 punten. Tot volgende week!