Jeugdnieuws oktober

21 oktober 2021 16:15

Inmiddels zijn we alweer een paar weken aan het voetballen. Hoe fijn is dat! Vorig jaar werd al het voetbal rond deze perioden nog abrupt afgebroken vanwege corona, maar dit jaar kunnen we gelukkig blijven voetballen.

Tijdens de vorige editie van het jeugdnieuws hebben we het bekervoetbal al genoemd. Toen kon u al lezen dat Wilsum JO-13 uitstekende papieren had om een ronde door te bekeren. Dit is ook gelukt: met 9 punten uit 3 wedstrijden was dit team duidelijk te sterk voor de andere ploegen in de poule. Inmiddels heeft Wilsum JO-13 ook al de volgende wedstrijd in het bekertoernooi gespeeld, en wat voor één! De oranjehemden namen het in eigen huis op tegen de aartsrivaal uit Zalk. Wie na één helft spelen had gezegd dat Wilsum nog door zou bekeren die zou voor gek zijn verklaard. Bij rust stond het namelijk 0-3 voor Zalk. Maar de dapp’re strijders van Wilsum JO-13 gaven niet op! Er werd geknokt voor elke meter en uiteindelijk wist Wilsum de wedstrijd volledig om te keren en nog met 4-3 te winnen. Een fantastische prestatie natuurlijk! Heel goed gedaan!!

Uiteraard is ook de competitie begonnen voor onze jeugdteams. Onze jongste jeugdelftallen, die van JO-09 en JO-11, spelen 4 kleine competities over een heel voetbalseizoen. Zo kan per periode worden bekeken of de competitie-indeling passend is voor onze jongste talenten. De tweede fase gaat nu van start. In de eerste fase wisten beide ploegen het aardig te doen. Zo wist Wilsum JO-11 van de 5 duels er 3 te winnen.

Inmiddels is er ook een start gemaakt met het Spreeuwtjesvoetbal. Onze jongste kinderen, van 4 tot en met 6 jaar, krijgen elke zaterdagochtend trainen van Jan Stoffer. Jan wordt hierbij elke zaterdag gesteund door 2 spelers van Wilsum 1 en Wilsum 2. Zo kunnen we onze spreeuwtjes de aandacht geven die zij nodig hebben. Fijn dat de spelers van Wilsum 1 en 2 dit willen oppakken! Onder de bezielende leiding van Jan Stoffer maken onze jongste talenten zo kennis met voetbal.

Ook Wilsum JO-13 en Wilsum JO-17 zijn begonnen aan de competitie. Wilsum JO-13 doet het hierin naar behoren, want na 3 duels heeft deze ploeg 7 punten verzameld. Opvallend hierbij is dat deze ploeg ook in de competitie het op moest nemen tegen Zalk JO-13. Destijds eindigde dit duel in 2-2. Zaterdag 30 oktober wacht dit team de andere derby in deze competitie: ’s-Heerenbroek JO-13 – Wilsum JO-13. Wat dat betreft een prachtige indeling voor deze ploeg.

Wilsum JO-17 heeft na 3 duels 3 punten gepakt. Er werd met 2-3 gewonnen bij Berkum JO-17. In de andere duels ging Wilsum JO-17 ruim onderuit. Maar dit waren dan ook wedstrijden tegen erg lastige tegenstanders.

Waar we u alvast op willen wijzen is het jaarlijkse Oliebollentoernooi, dit jaar ‘gewoon’ weer in het MFC. Dit evenement staat gepland voor woensdag 29 december.

We willen iedereen weer veel (voetbal)plezier wensen de komende tijd!

Het jeugdbestuur