Actie ‘Ieder doelpunt telt!’ voor nieuwe veldverlichting

28 september 2021 14:00

In het seizoen 2023-2024 willen wij de huidige veldverlichting vervangen voor nieuwe LED-verlichting. Hier is veel geld voor nodig en daarom hebben wij een investeringsplan gemaakt en organiseren wij de komende tijd (ludieke) acties om een bedrag van € 20.000 bij elkaar te sparen.

Waarom LED-verlichting?

De huidige veldverlichting is aan vervanging toe. Wij hebben ons uitgebreid laten informeren en verschillende offertes opgevraagd. Hieruit komt vervanging door LED-verlichting als beste uit de bus. LED-verlichting heeft drie grote voordelen: 1) Het verbruikt veel minder energie en is daarmee goed voor onze eigen energierekening. 2) Het verbruikt veel minder energie en is daarmee goed voor het milieu. 3) De opbrengst van het licht (lux) is veel hoger en dat zorgt voor een betere lichtkwaliteit op het veld.

Investeringsplan LED-verlichting

Uiteraard hangt er een (behoorlijk) prijskaartje aan het vervangen van de verlichting. Hierbij moet u denken aan een totaalbedrag van zo’n € 20.000. Als bestuur hebben wij een investeringsplan opgesteld met als doel in 2023 dit bedrag gerealiseerd te hebben. Dit komt tot stand door bijdragen uit onze eigen middelen, bijdragen van de supportersvereniging, subsidies en een aantal acties. De eerste actie duurt het hele seizoen en heet ‘Ieder doelpunt telt!!

Wat houdt de actie in?

Vv Wilsum heeft het seizoen 2021/2022 4 seniorenteams (1e, 2e, 3e en 35+) en 4 jeugdteams (JO17, JO13, JO11 en JO09). Ieder doelpunt wat gescoord wordt in een officiële wedstrijd (beker/competitie) gaat geld opleveren. U/jij kunt namelijk ieder gescoord doelpunt sponsoren. Hoe meer doelpunten er worden gescoord door de voetballers/voetbalsters van Wilsum, hoe groter de opbrengst. Het succes van de actie is dus afhankelijk van twee factoren: Het aantal doelpunten wat binnen de hele vereniging wordt gescoord tijdens het komende seizoen en het totaalbedrag wat per doelpunt wordt gesponsord. De ‘kenners’ denken dat er tussen de 500 en 700 doelpunten gescoord gaat worden.

Voorbeeld:

Voorbeeld 1: Stel je sponsort ieder doelpunt met 1 cent. In een gemiddeld seizoen worden zo’n 600 doelpunten gemaakt. Dit betekent dat je aan het einde van het seizoen € 6,- bijdraagt aan de nieuwe LED-verlichting.

Voorbeeld 2: Stel je sponsort ieder doelpunt met 5 cent. In een gemiddeld seizoen worden zo’n 600 doelpunten gemaakt. Dit betekent dat je aan het einde van het seizoen € 30,- bijdraagt aan de nieuwe LED-verlichting.

Iedere maand is er een barometer waarop wordt bijgehouden hoeveel doelpunten er zijn gemaakt en wat dit betekent voor de opbrengst.

Hoe kun je mee doen?

Heel eenvoudig. Er is een formulier in deze Corner los bijgevoegd waarop je aangeeft hoeveel cent per doelpunt je wilt sponsoren en natuurlijk je naam, adres en telefoonnummer. Ook geef je aan hoeveel doelpunten je totaal verwacht dat Wilsum scoort. Degene die het beste heeft geschat, wint € 50,-. Het opgavestrookje kan ingeleverd worden in de kantine of in de brievenbus van Philip Klingestraat 36. Je kunt ook gewoon een appje sturen naar 0631765880 of een mailtje naar [email protected] met je gegevens.

Flyer_LED_verlichting_def.jpg