Wilsum 2 wint tweede competitiewedstrijd

Mannen zaterdag, 2, 4e klasse 08

21 september 2013 12:00

Oehl, M.P.

Vandaag stond de tweede competitie wedstrijd op het programma. Na een week van trainen en de laatste bekerwedstrijd tegen Vios Vaassen die verloren werd met 2-1, wisten we wat we moesten doen vandaag. Vorige week verloren we met 8-5, waardoor niet het probleem was om te scoren, maar dat de verdediging nog niet stond zoals we voor ogen hadden. De verdediging neerzetten en zorgen dat we zo lang mogelijk de nul hielden, was de doelstelling van vandaag. Hatto Heim was de tegenstander en die hadden de eerste punten al binnen gehaald vorige week.

De basis opstelling zag er als volgt uit. Bolt in het doel. Henry de Groot, Harry Nieuwenhuis, Willem-Jan Meijerink en Johnny de Velde verzorgde de verdediging. Michiel Uitslag, Wim van Spijker en Jelmer Sollie op het middenveld. Sonke de Velde, Bernard van de Kamp en Patrick Plette moesten in de aanval het de verdediging van Hatto Heim zo moeilijk mogelijk maken. Dennis van de Wetering, Jony de Velde en Klaas-Jan de Groot hielden de reservebank warm.

De wedstrijd begon en direct was te zien, dat Wilsum even aan het zoeken was. De opdracht om zo snel mogelijk de situatie te overzien en zorgen dat iedereen wist wie zijn man was werd redelijk vlot uitgevoerd. Hatto Heim zette even aan, maar Henry en Harry zette hun manschappen goed neer. Daarvandaan begon Wilsum te voetballen. En bij vlagen echt goed te voetballen. Wilsum werd sterker en had goed controle over de wedstrijd. Dat resulteerde al in de 12e minuut in een goed resultaat. De 1-0 werd goed ingeschoten door Harry Nieuwenhuis. Een mooi begin van de wedstrijd. Wilsum hield de controle, maar verzwakte wat in het goede spel. De lange bal werd weer veelal gehanteerd, waardoor Hatto Heim makkelijk op de been bleef. Na aansporen van de trainer om weer vanaf de basis te beginnen met voetballen en niet steeds het middenveld over te slaan, probeerde Wilsum weer in het spel te komen. Er was direct resultaat. In de 31ste minuut was het Sonke de Velde die de 2-0 aantekende na een wel of niet buitenspel situatie. Daarna kwam de sterkste fase van Wilsum. Na een aanval over acht schijven vanaf achteruit, de bal 1 keer raken werd Jelmer Sollie vrijgespeeld voor het doel en schoot prachtig in de lange hoek. Een wonderschoon doelpunt, wat het publiek deed genieten.

In de rust namen we afscheid van Harry Nieuwenhuis, die ging met het eerste mee. Willem-Jan was na een ongelukkige actie door de enkel gegaan, en kreeg ook de nodige rust. Ook kwam Dennis in het veld voor Michiel Uitslag. Na aanwijzingen gegeven te hebben hoe we in bepaalde situaties wat makkelijker konden voetballen en in de organisatie moesten staan begonnen we hoopvol de tweede helft.

Direct hadden we weer de controle en kregen kans op kans. Hatto Heim had zichtbaar moeite met de beweeglijke spelers van Wilsum. Vele kansen gingen verloren, maar toch was het nog drie keer raak voor Wilsum. In de 65ste en de 73 ste minuut tekende Sonke voor de 5-0 en een minuut later nog de 6-0 door een benutte penalty. Vele kansen volgde nog, ook Bernard speelde zich een aantal keren goed vrij voor de keeper, maar de eindpass miste nog de zorgvuldigheid, terwijl hij ook voor eigen succes kon gaan. Ook had Bernard last van een polletje op een 30 cm van de grond en een twee meter voor het doel. Tja, niet alles kan meezitten. Na 78 minuten was nog steeds de nul gehouden door Wilsum 2. De doelstelling waarmee we de wedstrijd ingingen was hiermee goed behaald en een tevreden trainer stond ook te genieten.

Helaas kon Wilsum het niet volhouden, Na een 6-0 voorsprong verslapte de verdediging, en Hatto Heim kon er nog twee binnenschieten. Maar als men de wedstrijd heeft gezien, was het enigszins ook begrijpelijk. We hebben veel gegeven en een uitstekende spelende verdediging, met een Henry de Groot voorop waren vermoeid. En dan kun je als trainer alleen maar respect hebben op de manier waarop we gevoetbald hebben gedurende 80 minuten. Een zeer goed en positief Wilsum 2 heeft de drie punten binnengehaald na een goede wedstrijd. Alleen de lange bal nog eruit, en zorgen dat we de volle 90 minuten hetzelfde kunnen doen als bij aanvang van de wedstrijd en Wilsum heeft een elftal staan, waarvan het publiek kan genieten.

Volgende week staat de wedstrijd tegen ZAC op het programma om 14.30 uur op het Jo van Marle complex. Daar gaan we weer verder strijden en ervoor zorgen dat we de drie punten meenemen naar Wilsum.

Ronald