Bekerwedstrijd Wilsum 2 - ESC 6: 4-2

ESC 6

Mannen, 2, Groep 1 04

24 augustus 2013 12:00

Na een periode van 3 weken hard trainen en een aantal oefenwedstrijden was er nu tijd om een wedstrijd voor de beker te spelen. De tegenstander in de poule was vandaag een 6e elftal uit Elburg. Bij voorhand een tegenstander waar je niets van weet en dus ook niet weet wat je kunt verwachten. Maar met onze trainingsarbeid en wedstrijden in de benen, gingen we deze wedstrijd met vertrouwen tegemoet.

De basisopstelling was met in de goal Henk-Jan Visser, een verdediging die bestond uit Marcel Barneveld, Rik Mijnheer, Jojan Goudbeek, Jony de Velde. Een middenveld bestaande uit 3 man, Robin Mijnheer, Dennis van de Wetering en Alwin van de Wetering, terugkomend van een blessure. Sonke de Velde, Diederik Folkers en Bernard van de Kamp verzorgden de voorhoede. Willem-Jan Meyerink en Jelmer Sollie namen plaats op de bank.

De wedstrijd begon direct voor Wilsum. Druk erop en proberen goed voetbal te spelen. Dat leidde tot veel balbezit voor Wilsum op de helft van Elburg. Maar toch niet al te oplettend voorin, zodat er door vele werd gekeken hoe mooi er een pass van achteruit werd gegeven door Elburg en de bal mooi achter de verdediging viel en de spits van Elburg vrijuit naar de keeper kon lopen en Henk-Jan kansloos liet. 0-1 achter!!!!

Wilsum liet de kop niet hangen en bleef voetballen. Vele kansen volgden, maar de bal belandde niet in het daarvoor bestemde netje. Kansen van Sonke en Diederik werden niet afgerond. Toch was het in de 17e minuut raak. Een individuele actie van Bernard zorgde voor de terechte 1-1. Nu moest er door gedrukt worden. Maar het vele balbezit en verzorgde voetbal leidde wel tot kansen, maar niet tot doelpunten. Zo ging Wilsum met deze stand de rust in.

Na het elftal omgezet te hebben, Diederik en Sonke zouden aansluiten bij het eerste elftal begonnen we aan de 2e helft. Het vertrouwen was weer goed bij dit elftal en we wisten dat als we zo door bleven gaan we deze wedstrijd niet mochten verliezen. In de 51e minuut was dan eindelijk de terechte voorsprong voor Wilsum. Een actie van Bernard die de bal goed voortzette aan Dennis die de bal goed inschoot. 2-1. Nu moest die derde goal gewoon vallen, om de wedstrijd rustig uit te kunnen spelen. Maar niets was minder waar, wederom een lange bal van achteruit, die niet goed werd ingeschat door de keeper en een onnodige 2-2 was een feit. Nog steeds de hoop bij Elburg voor een goed resultaat. Maar die hebben wijzelf veroorzaakt.

Toch was het Dennis die na een onmogelijke mooie actie tussen drie man zichzelf vrijspeelde en alleen voor de keeper kwam. Hij ronde het prachtig af en de stand 3-2 was een feit. Wel nog even de kanttekening dat Bernard hiervoor een klein kansje had lagen liggen. Een leeg doel en de bal op twee meter van het doel af hoog over schieten, was wel een hilarisch moment. Maar Bernard had toch echt last van een polletje op het kunstgras.

De wedstrijd ging voort en Elburg werd nog een aantal keer gevaarlijk, maar Jelmer brak door over de linkerkant en schoot de bevrijdende 4-2 binnen. Hoe hij dat deed is voor Jelmer ook nog een raadsel. Elburg was hierdoor gebroken en de wedstrijd werd goed uitgespeeld. Over de hele wedstrijd was Wilsum de betere en als we de kansen benutten dan speel je een veel makkelijker wedstrijd. Voor mij was Marcel Barneveld absoluut de man van de wedstrijd. Hij speelde een voortreffelijke wedstrijd als zijnde laatste man. Mijn complimenten voor het hele elftal. Er zit potentie zat in om met goed voetbal het publiek te vermaken. Nu het publiek nog. Dus mocht u niets te doen hebben, kom eens kijken bij dit elftal. Maandag spelen we een oefenwedstrijd om 20.00 uur bij KHC en dinsdag een oefenpartij bij Wilsum tegen Elburg 5. Komt allen!!!

Ronald de Vogel