Verdienstelijk punt voor Wilsum tegen MSC

8274BD
WILSUM
tel. 038-3557474

Wilsum en MSC hebben zaterdag de punten gedeeld. Op het eigen sportpark deed Wilsum zeker niet onder voor de ploeg uit Meppel. De grootste kansen waren voor de oranjehemden, maar de lat en de doelman van MSC stonden een overwinning van Wilsum in de weg.
Na overwinningen tegen VSW en Kampen stond vandaag een lastige wedstrijd op het programma voor Wilsum. MSC, door velen gezien als titelkandidaat in de 4e klasse E, kwam op bezoek. Hoofdtrainer Akse besloot met het volgende elftal te starten: Teko Malanda, Patrick Plette, Marijn Mijnheer, René Dorgelo, Jelmer Sollie - Patrick Bastiaan, Alwin vd Wetering, Joram Riezebos - Gert Jan Sollie, Rienk vd Wetering (c), Daniël Niemeijer. Jesse Riezebos, Sander Riezebos, Thomas van der Weerd, Dennis Zwanepol en de broers Noël en Melvin Hofstede namen plaats op de bank.
In de beginfase was het aftasten van beide kanten. Wilsum was vooraf goed geïnstrueerd door Christiaan Akse en zo wisten de oranjehemden precies wat ze konden verwachten van de ploeg uit Meppel. Wilsum zette druk wanneer dit kan, maar wanneer men inzakte werd er uitstekend verdedigt en kwam de ploeg uit Meppel er nauwelijks doorheen. De eerste echte kans was voor Wilsum. Na 15 minuten spelen werd Daniël Niemeijer de diepte in gestuurd. Hij troefde zijn directe tegenstander af en haalde verwoestend uit, maar de doelman redde bekwaam. Even later werd Wilsum weer gevaarlijk. Jelmer Sollie ontsnapte aan de linkerkant en trok de bal terug op Alwin vd Wetering, maar het schot van Alwin werd net geblokt. Aan de andere kant kreeg MSC weinig kansen, totdat men na een half uur door de verdediging van Wilsum heen kwam, maar de spits schoot naast. Even later was Wilsum heel dichtbij de openingstreffer. De doelman kreeg een schot van Joram Riezebos niet onder controle, in een ware scrimmage zat het Wilsum niet mee en konden Alwin vd Wetering en Gert Jan Sollie net niet tot scoren komen. Aan de andere kant kwam MSC er nauwelijks doorheen en zo werd de rust bereikt met de brilstand nog op het scorebord.
In de rust gaf het trainersduo Akse en Van Spijker complimenten aan Wilsum voor het vertoonde spel en de getoonde strijdlust. Wel werd Wilsum ook gewaarschuwd; MSC zou er ongetwijfeld een schepje bovenop doen, dus Wilsum moest ook in de tweede helft scherp blijven.
Deze instructies waren niet aan dovemansoren besteed, want Wilsum kwam heel scherp uit de kleedkamer. De duels waar Wilsum in terecht kwam, werden dikwijls gewonnen en MSC stond onder druk aan het begin van de tweede helft. Helaas zat het Wilsum niet mee, want een poging vanaf de rand van het strafschopgebied van Alwin vd Wetering spatte uiteen op de lat. De bal kwam vervolgens nog tegen de rug van de doelman, maar die wist met een razendsnelle reactie alsnog de 1-0 te voorkomen. Even later was Wilsum weer gevaarlijk, maar een kopbal van Gert Jan Sollie kon gekeerd worden door de doelman. Even later werd MSC gevaarlijk, maar een schot van afstand ging naast. Na een uur spelen kon Rienk vd Wetering niet meer verder en werd hij vervangen door Melvin Hofstede. De ploeg uit Meppel werd sterker en drukte Wilsum verder naar achter. Doelman Malanda moest een aantal keer handelend optreden bij hoge ballen, maar deed dit uitstekend. Ook een schot vanaf de rand van het strafschopgebied was een prooi voor doelman Malanda. Even later kwamen Noël Hofstede en Dennis Zwanepol in de ploeg voor Jelmer Sollie en Marijn Mijnheer. MSC zette aan, maar hierdoor kreeg Wilsum ruimte in de omschakeling. Hieruit kreeg Wilsum een enorme kans op de voorsprong. Gert Jan Sollie ging op de doelman af samen met Melvin Hofstede. Sollie wilde de bal breed leggen op Hofstede, zodat hij de bal in het lege doel kon tikken, maar de pass van Sollie was onnauwkeurig. Zo ging een grote kans verloren voor Wilsum. Even later kwam publiekslieveling Thomas van der Weerd nog in de ploeg voor Gert Jan Sollie. Wilsum speculeerde op de razendsnelle Van der Weerd om zo nog gevaarlijk te worden. Dit lukte vrij aardig, maar een voorzet van Van der Weerd werd net op tijd geblokt. Met nog een paar minuten te spelen ontsnapte Danïël Niemeijer aan de linkerkant. Thomas van der Weerd stond helemaal vrij in het strafschopgebied, maar de voorzet van Niemeijer belandde net achter Van der Weerd. Al de hele wedstrijd verdedigde Wilsum fantastisch en ook in de laatste minuten hield men dit vol. De ploeg uit Meppel kreeg enkele corners te nemen, maar dit leverde geen gevaar op. Aan de andere kant leverde een hoekschop van Wilsum wel een enorme kans op voor Noël Hofstede, maar zijn kopbal ging centimeters langs de verkeerde kant van de paal. Na 94 minuten spelen klonk het eindsignaal. Het publiek applaudisseerde voor de mannen van Akse en Van Spijker. Wilsum knokte voor wat het waard was en hield, zeer terecht, een punt over aan het duel. En gezien de kansenverhouding had er zeker meer ingezeten voor Wilsum.
Door de uitslagen op de andere velden is Wilsum nog steeds de trotse koploper van de 4e klasse E samen met buurman 's-Heerenbroek.  Er zijn pas 3 wedstrijden gespeeld, maar het vertoonde spel geeft veel vertrouwen. Volgende week staat de IJsselderby tegen Zalk op het programma. De ploeg uit Zalk kent een moeizame start van het seizoen, maar speelde ook al tegen sterke tegenstanders. Tegen Reaal Dronten gaven de Zalkers de 3 punten in de blessuretijd uit handen en tegen CSV ging de wedstrijd in blessuretijd verloren. Van onderschatting mag bij Wilsum dus absoluut geen sprake zijn. Graag tot volgende week!