Wilsum remiseert tegen NVB

8094PJ
HATTEMERBROEK
tel. 038-3763962

Wilsum is er zaterdag niet in geslaagd om de volle buit mee te nemen uit Hattemerbroek. De oranjehemden keken al snel tegen een 2-0 achterstand aan, domineerden de wedstrijd en kregen veel kansen om te scoren. Uiteindelijk werd er slechts 2 keer gescoord en dus kregen beide ploegen een punt na een enerverende wedstrijd.
Na de nederlaag in de derby tegen 's-Heerenbroek en de verloren oefenwedstrijd van vorige week tegen Ens moesten er dingen anders bij Wilsum. Met name voetballend gezien kan de ploeg van Dick Schrijer veel meer dan men laat zien en dit wilde men vandaag dan ook tonen. Wilsum startte als volgt: Teko Malanda - Noël Hofstede, Marijn Mijnheer, René Dorgelo, Jelmer Sollie - Patrick Bastiaan, Alwin vd Wetering, Rienk vd Wetering (c) - Gert Jan Sollie, Melvin Hofstede, Daniël Niemeijer. Op de bank namen Gerhard Bolt, Jurre Heldoorn, Bart Schoonhoven, Joram Riezebos, Stef Schrijer en Patrick Plette plaats. Een ruim bezette bank, omdat niet alle veldspelers even fit aan de aftrap verschenen.
Al binnen 10 seconden loste Wilsum een schot af op het doel van NVB, maar Daniël Niemeijer zag zijn poging gestopt worden door de doelman. Wilsum begon goed aan de wedstrijd, nam het initiatief en probeerde van achter op te bouwen. Dit lukte ook alleraardigst, maar toch kwam men op achterstand. Een indraaiende vrije trap werd door Marijn Mijnheer ongelukkig in eigen doel gewerkt. Wilsum was even van slag en even later stond het zelfs al 2-0. Al had deze treffer nooit goedgekeurd mogen worden. Een schot van afstand leek ruim naast te gaan, maar via de hand van de spits ging de bal alsnog in het doel. De arbiter stond op veel te grote afstand om dit waar te nemen en dus keurde hij de treffer goed: 2-0. Wilsum rechtte hierna de rug en ging op jacht naar de aansluitingstreffer. Dit moest men wel doen zonder Melvin Hofstede. Hij kon niet verder en werd vervangen door Bart Schoonhoven. Gert Jan Sollie was dichtbij de aansluitingstreffer, maar na een prachtige pass van Patrick Bastiaan stuitte hij van dichtbij op de doelman. In de rebound werd de bal van de lijn gehaald. Vlak voor rust viel de 2-1 alsnog. Uit een hoekschop van Rienk vd Wetering kopte Noël Hofstede fraai raak: 2-1! Wilsum had voor rust zelfs al op 2-2 moeten komen. Wederom leverde een hoekschop veel gevaar op, maar Marijn Mijnheer nam te veel tijd om het doel onder vuur te nemen en schoot uiteindelijk naast. Zo zochten beide ploegen de kleedkamer op met een 2-1 voorsprong voor de thuisploeg.
Wilsum begon de tweede helft met Jurre Heldoorn en Patrick Plette in plaats van Alwin en Rienk vd Wetering. Ook na rust startte Wilsum prima en kreeg het kansen om de gelijkmaker te produceren. Een voorzet van Jelmer Sollie werd aangeraakt en spatte uiteen op de lat, wat dat betreft zit het Wilsum in veel wedstrijden ook niet mee. De wedstrijd van vandaag was geen uitzondering. Even later kreeg Jurre Heldoorn, na een prima aanval, een aardige schietkans, maar de doelman bracht redding. Wilsum bleef maar beuken op de defensie van NVB en uiteindelijk volgde de verdiende gelijkmaker. Patrick Plette had een steekpass in huis op Patrick Bastiaan. De aanname van Bastiaan was prima, de afronding beheerst: 2-2! Er stonden nog ruim 20 minuten op de klok dus Wilsum had nog tijd zat om de winnende treffer aan te tekenen. De thuisploeg loerde op de counter en was ook nog tot tweemaal toe dichtbij een derde treffer. Eerst schoot de spits voorlangs na een snelle counter. Even later leverde een hoekschop een kans op voor NVB, maar een volley werd gepakt door Teko Malanda. De grootste kans op de winnende treffer was voor Wilsum. Tien minuten voor tijd stuurde Bart Schoonhoven Daniël Niemeijer weg. Zijn voorzet op Gert Jan Sollie was perfect, maar van heel dichtbij schoot Sollie de bal alsnog op de doelman. In de nastoot raakte Patrick Plette de lat. Wederom: het zat zeker niet mee vandaag! Het vele tijdrekken ten spijt, de arbiter trok maar 2 minuten blessuretijd bij. Toch kreeg Wilsum nog een kans om alsnog de 3 punten te pakken, maar een inzet van Jurre Heldoorn werd gesmoord door de defensie.
De puntendeling was een feit, waarbij aangetekend mag worden dat Wilsum meer recht had op de overwinning, maar te veel kansen onbenut liet. Het veldspel biedt de Wilsumse burger echter wel perspectief. Volgende week speelt Wilsum thuis tegen 't Harde. Hopelijk kan Wilsum de ingezette lijn dan doortrekken en wel de 3 punten pakken. Tot dan!