Wilsum verliest ook tweede competitieduel

VHK 1

2 oktober 2021 14:30

R. Evenboer

Sportpark Monnikenmolen
Van Ommenstraat 2 A
8326CR
SINT JANSKLOOSTER
tel. 0527-246716

Wilsum is na de 0-5 nederlaag van vorige week andermaal onderuitgegaan. Op bezoek bij VHK werd het 2-0 voor de thuisploeg. Een discutabele strafschop en een eigen doelpunt maakten het verschil in deze wedstrijd, waarin Wilsum dikwijls de bovenliggende partij was. Maar na 2 duels wacht Wilsum nog altijd op het eerste punt en op het eerste doelpunt.
Wilsum startte vandaag met de volgende 11 spelers: Teko Malanda - Noël Hofstede, Jelle van Putten, Marijn Mijnheer, Jelmer Sollie - Patrick Bastiaan, Alwin vd Wetering, Patrick Plette - Gert Jan Sollie, Rienk vd Wetering (c), Daniël Niemeijer. Op de bank namen Jesse Riezebos, René Dorgelo, Stef Schrijer, Thomas van der Weerd en Sander Riezebos plaats.
Wilsum wilde vandaag direct druk zetten op de tegenstander om hen zo het voetbal onmogelijk te maken, maar de eerste 10 minuten aan Wilsum zijde waren heel matig. Wilsum trapte af, maar 20 seconden later kreeg VHK direct al een mogelijkheid om te scoren, maar doelman Malanda redde bekwaam. Na 10 minuten spelen nam Wilsum het heft in handen en werd het zelf gevaarlijker. Er werden geen uitgespeelde kansen gecreëerd, omdat de voorzet te vaak te wensen overliet. Toch leek een treffer van Wilsum eerder in de maak te zijn dan een treffer van de thuisploeg, totdat de arbiter na 30 minuten de helpende hand toestak. Een voorzet van de linksbuiten kwam tegen de hand van Noël Hofstede aan en zonder te twijfelen floot de arbiter voor een strafschop. Tijdens de vorige wedstrijd van Wilsum tegen Dieze West legde de arbiter nog uit dat een onbewuste handsbal nooit hands is, maar deze arbiter dacht hier anders over. Kennelijk is de handsregel onder de scheidsrechter ook niet duidelijk. Hoe dan ook; de bal ging op de stip en werd binnengeschoten: 1-0. Een minuut of 5 later gebeurde in het strafschopgebied van VHK hetzelfde: een voorzet van Daniël Niemeijer kwam op de hand van een verdediger, maar ditmaal legde de arbiter de bal niet op de stip. Wilsum bleef de bovenliggende partij, maar een beetje geluk op een treffer ontbrak.
In de tweede helft begon Wilsum prima. VHK werd meteen onder druk gezet en Wilsum kreeg een paar beste mogelijkheden om de terechte gelijkmaker aan te tekenen. Een kopbal van Marijn Mijnheer werd van de lijn gehaald en even later had de doelman een geweldige redding in huis op een kopbal van Gert Jan Sollie. In de nastoot ging ook een inzet van Patrick Bastiaan niet in het doel. Wederom ontbrak het beetje geluk wat Wilsum nodig had. Na een uur spelen kwam René Dorgelo in de ploeg voor Patrick Plette. Even later werd Stef Schrijer gebracht voor Rienk vd Wetering. De thuisploeg hield tegen, maar de eerste beste mogelijkheid in het strafschopgebied van Wilsum leverde direct een treffer op: Marijn Mijnheer werkte een voorzet ongelukkig in eigen doel. Met Sander Riezebos en Thomas van der Weerd in de ploeg voor Noël Hofstede en Gert Jan Sollie probeerde Wilsum de aansluitingstreffer nog te forceren, maar een grote kans voor Alwin vd Wetering ging over en Daniël Niemeijer stuitte nog op de vuisten van de doelman. De thuisploeg werd in de omschakeling ook nog gevaarlijk, maar gescoord werd er niet meer. VHK won met 2-0.
Een teleurstellend resultaat voor Wilsum. Het vertoonde spel was zeker niet goed genoeg, maar het zat ook absoluut niet mee. Zo staat Wilsum nog 2 duels nog op 0 treffers en 0 punten. Hopelijk komt hier volgende week verandering in. Dan speelt Wilsum thuis tegen CSV'28. De ploeg uit Stadshagen is de competitie wel goed begonnen en heeft de eerste 2 duels gewonnen. Tot dan!