Eerste punt Wilsum voelt als nederlaag

CSV'28 1

9 oktober 2021 14:30

W.H. Barneveld

Sportpark De Wijde Blik
Van Lierweg 2
8274BD
WILSUM

Na 2 nederlagen op rij heeft Wilsum zaterdag voor het eerst een punt gepakt in de 4e klasse D. Maar voor elke Wilsummer zal dit voelen als een nederlaag. Wilsum boog een 0-1 achterstand om in een 2-1 voorsprong en kreeg vervolgens diverse mogelijkheden om er 3-1 van te maken. De bevrijdende 3-1 bleef achterwege en uiteindelijk kreeg Wilsum de deksel op de neus. CSV maakte in de absolute slotfase nog de 2-2 en keerde zo alsnog met een punt huiswaarts.
Na de nederlagen tegen Dieze West (0-5) en VHK (0-2) was een ding voor Wilsum duidelijk: er moest vandaag gewonnen worden van CSV om zo de valse start enigszins ongedaan te maken. Dit deed Wilsum met de volgende formatie: Teko Malanda - Noël Hofstede, Marijn Mijnheer, Jelle van Putten, René Dorgelo - Patrick Bastiaan, Alwin vd Wetering, Rienk vd Wetering (c) - Gert Jan Sollie, Bart Schoonhoven, Daniël Niemeijer. Patrick Goudbeek, Patrick Plette, Jelmer Sollie, Stef Schrijer en Michel Boeve namen plaats op de bank.
Wilsum was zoekende in de beginfase van de wedstrijd. De oranjehemden wisten geen druk te zetten op de defensie van de ploeg uit Stadshagen, waar dit wel de bedoeling was. Er werden nauwelijks kansen gecreëerd aan beide zijdes, maar na 20 minuten spelen kwam CSV toch op voorsprong. Noël Hofstede kreeg een lastige bal aangespeeld en hield deze met veel moeite binnen. Helaas leverde dit CSV meer voordeel op dan Wilsum. De linksbuiten van CSV combineerde met de spits, kreeg de bal terug en schoot raak: 0-1. Hierna kende Wilsum een moeilijke fase. Het was aan doelman Malanda te danken dat CSV, tot tweemaal toe, de score niet wist uit te breiden. Hierna gaf Wilsum niets weg en kreeg men zelf een goede mogelijkheid op de gelijkmaker. Na een goede combinatie gaf Daniël Niemeijer de bal voor op Patrick Bastiaan. Zijn inzet werd heel knap gekeerd door de goalie, zodat het 0-1 bleef. Vlak voor rust werd het alsnog 1-1. Een treffer die letterlijk en figuurlijk uit de lucht kwam vallen. Een hoge bal werd niet goed weggewerkt door de defensie van CSV en uiteindelijk was het Bart Schoonhoven die raak schoot: 1-1. Met deze stand werd de rust bereikt.
Wilsum begon prima aan de tweede helft en had na 50 minuten spelen een strafschop moeten hebben. Een inzet van Wilsum werd, door de verdediger van CSV, overduidelijk en bewust met de hand gekeerd , maar arbiter Barneveld had dit niet gezien. Zo werd Wilsum een strafschop onthouden. Toch bleef Wilsum aandringen. Dit leverde uiteindelijk de verdiende voorsprong op. Een hoekschop werd verlengd en kwam voor de voeten van Jelle van Putten. Van Putten had geen enkele twijfel en schoot de bal beheerst binnen: 2-1. Direct daarna werd Bart Schoonhoven gewisseld voor Patrick Plette. Diezelfde Plette had Wilsum allang in veilige haven moeten schieten. Na een voorzet van Niemeijer miste hij van heel dichtbij de bal en in de nastoot schoot hij alsnog niet raak. Even later schoot Plette wel raak, maar werd deze treffer onterecht afgekeurd wegens buitenspel. De assistent-scheidsrechter van CSV vlagde elke aanval van Wilsum af en helaas ging de arbiter hierin mee, want de 3-1 was absoluut geen buitenspel. 5 minuten voor tijd kreeg Plette andermaal de kans op de wedstrijd te beslissen, maar ditmaal redde de doelman op de lijn op zijn inzet naar andermaal een fantastische voorzet van Niemeijer. Plette verzuimde Wilsum in veilige haven te schieten en uiteindelijk betaalde Wilsum hier de rekening voor. Een voorzet kon net niet worden weggewerkt door Teko Malanda en de rechtsbuiten schoot meteen raak: 2-2. Dit was in minuut 88. Even later sloeg de vlam nog in de pan en moest de arbiter 4 gele kaarten trekken, waarvan 3 voor CSV en 1 voor Wilsum. Maar gescoord werd er niet meer.
Het eerste punt voor Wilsum is een feit, maar gezien het wedstrijdverloop kon geen Wilsummer hier tevreden mee zijn. De missers van Plette braken Wilsum op en zo werd het alsnog 2-2. Uiteraard een teleurstellend resultaat, maar het vertoonde spel geeft wel hoop. Aanstaand weekend is Wilsum vrij. Daarna speelt Wilsum in en tegen Wijthmen en hopen de oranjehemden alsnog een eerste driepunter te behalen. Tot dan!