Wilsum wint bij SEH na knappe comeback

SEH 1

10 oktober 2020 14:30

Wilsum heeft de eerste overwinning van het seizoen van vorige week (5-2) een goed gevolg gegeven. In Heerde waren de oranjehemden, na een dramatische start, met 2-4 te sterk voor de thuisploeg. Zo werd de eerste overwinning sinds 2005 bij SEH een feit en nestelt Wilsum zich met een heel aantal ploegen aan de top van de 4e klasse D.

Na de prima overwinning van vorige week moest trainer Dick Schrijer toch noodgedwongen wisselen: Dennis Zwanepol was afwezig. Patrick Plette nam zijn plek in en zo kwam er een plek op het middenveld vrij voor Jurre Heldoorn. Wilsum startte als volgt: Teko Malanda - Patrick Plette, Marijn Mijnheer, Joeri Stuivenvolt, René Dorgelo - Patrick Bastiaan, Rienk vd Wetering (c), Jurre Heldoorn - Bart Schoonhoven, Melvin Hofstede, Daniël Niemeijer. Op de bank namen reservedoelman Jesse Riezebos, zijn broertje Joram Riezebos, Noël Hofstede, Alwin vd Wetering en Stef Schrijer plaats.

Dat Wilsum niet al te best startte aan het duel in Heerde is een understatement te noemen. De oranjehemden begonnen uiterst slap en moesten dit na 2 minuten al bekopen met een tegentreffer. Na een schot binnen het strafschopgebied redde doelman Malanda eerst nog prima, maar de bal stuiterde over de doelman heen en hij kon vervolgens niet nogmaals redding brengen: 1-0. Een vroege achterstand voor Wilsum, maar ook daarna bleef de thuisploeg veel beter. Sterker nog, een paar minuten later schoot de spits van de thuisploeg de bal op de paal. Even later scoorde hij alsnog. De rechtsback van de thuisploeg kon vreselijk ver ingooien en deed dit nu ook weer. De bal viel goed voor SEH, maar het schot werd geblokt. Vervolgens viel de bal voor de voeten van de spits en hij schoot raak: 2-0. Even later raakte de thuisploeg ook nog de lat. Daarna ging de storm eindelijk liggen en kon Wilsum gaan voetballen. Dit deden de oranjehemden uitstekend. SEH werd steeds verder naar achter gedrukt en na een half uur spelen volgde de beloning. Patrick Plette troefde zijn directe tegenstander af rond de middellijn en kon zo oprukken naar het doel van SEH. Vervolgens was zijn schuiver de doelman te machtig: 2-1. Wilsum bleef uitstekend voetbal spelen en even later was de gelijkmaker al een feit. Melvin Hofstede drukte uitstekend af vanaf een meter of 20: 2-2. Zo had Wilsum zich helemaal terug geknokt in de wedstrijd. In de laatste minuten voor rust bleef Wilsum beter, maar gescoord werd er niet meer. Zo zochten beide ploegen de kleedkamer op met een 2-2 stand op het scorebord.

Ook aan het begin van de tweede helft was Wilsum de bovenliggende partij. De bal ging uitstekend rond en bij SEH kon men niet veel meer dan tegenhouden. Na een uur spelen had Wilsum op voorsprong moeten komen, maar na een prachtige pass van Jurre Heldoorn stuitte Daniël Niemeijer op de doelman. Even later kon captain Rienk vd Wetering niet verder en werd hij vervangen door Joram Riezebos. Wilsum bleef voetballen van achteruit, maar toen dit misging bij Bastiaan redde Teko Malanda uitstekend op een droge schuiver om zo de stand gelijk te houden. In het laatste kwartier was het duel weer meer en meer gelijk opgaand en lukte het Wilsum steeds minder om goed op te bouwen. Alwin vd Wetering kwam in de ploeg voor Melvin Hofstede. In de laatste minuten trok Wilsum het duel alsnog naar zich toe. In minuut 84 werd een hoekschop van Jurre Heldoorn bij de tweede paal ingekopt door Marijn Mijnheer. Zijn eerste officiële treffer voor het vlaggenschip van VV Wilsum! Even later besliste Wilsum het duel op prachtige wijze. Na een prachtige aanval via Alwin vd Wetering en Jurre Heldoorn werd linksbuiten Niemeijer weggestuurd. Hij behield het overzicht en stelde Joram Riezebos in staat om het duel te beslissen en om, net als Mijnheer, zijn eerste officiële treffer aan te tekenen voor VV Wilsum: 2-4. Een prachtig moment voor boezemvrienden Marijn en Joram! Wilsum speelde het duel professioneel uit en de overwinning kwam niet meer in gevaar. Toen de prima leidende arbiter affloot was een luid gejuich hoorbaar bij de gasten. Eindelijk werd er weer eens gewonnen bij SEH en het vertoonde spel bied zeker veel perspectief.

Door deze knappe overwinning nestelt Wilsum zich aan de brede top van de 4e klasse D. Volgende week neemt Wilsum het op tegen het puntloze Noord Veluwe Boys. Maar dat alle ploegen van elkaar kunnen winnen in deze klasse is overduidelijk, dus Wilsum zal alle zeilen bij moeten zetten om de derde wedstrijd op rij te gaan winnen. Hopelijk tot dan!